משרד הבריאות מציג דירוג: איפה נמצאות הפגיות הטובות בישראל?

ליצמן: "שמח לראות כי קיימת הצטיינות גם בפריפריה וגם במרכז" • ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות: "הפגיות במדינה עברו שיפור משמעותי. בין היתר הוכיחו ירידה של 43% בזיהומים כתוצאה מהכנסת צנתר"
תמי גיל
ד' שבט התשע"ו / 14.01.2016 17:31

בטקס פגיות מצטיינות במערכת הבריאות זכו היום (חמישי) בתי החולים פוריה, כרמל, מאיר, העמק ושיבא.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי מדובר בהישג מרשים לפגיות, והבהיר כי בכוונתו ‘להרחיב את מודל התמרוץ על פעילות ספציפית, לתחומים נוספים בבתי החולים ולפרסם בתקשורת. לדבריו, “הפרסום בתקשורת חשוב ומעודד תחרותיות בין בתי החולים”.

ליצמן הוסיף: “פגיות הן הצלת נפשות חשובה ובסיסית. אני שמח לראות כי קיימת הצטיינות גם בפריפריה וגם במרכז, ורוצה להודות לד”ר שמואל צנגן, יו”ר האיגוד לניאונטולוגיה, שסייע בבניית המודל והיה שותף לתהליך הבקרה”.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: “אני רואה חשיבות גדולה בשינוי גישה מערכתי, כפי שהיה בנושא הפגיות תוך התייחסות ל-3 פרמטרים מרכזיים: המערכת תנהל את עצמה במטרה להשתפר באופן המיטבי ואנו נתמרץ בהתאם לתוצאות ולעמידה ביעדים, נבצע דירוגי איכות וכן שקיפות לציבור – קרי, הממצאים יפורסמו לציבור”.

ד”ר ורד עזרא, ראש מנהל רפואה במשרד, ציינה כי זו הפעם הראשונה שמחולקות תעודות לפגיות המצטיינות, ומדובר במודל חדשני של תמרוץ פגיות, בהתאם לפעילותן ולנקיטת פעולות לשיפור.

“המודל, שהינו מודל דינמי ומתעדכן מידי שנה, החל לפעול ב-2014. כלל הפגיות במדינה עברו שיפור משמעותי ואלו הפגיות אשר הוכיחו בשנה זו את הציון הגבוה ביותר. כלל הפגיות במדינה עברו שיפור משמעותי, בין היתר הוכיחו ירידה של 43% בזיהומים כתוצאה מהכנסת צנתר, תוספת מתמחים, הסמכת אחים ואחיות בתחום הילוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קידוש ה'
    17/01/2016 07:32
    אליהו
  1. רב ליצמן עושה הרבה קידוש ה’ .זה בדיוק חרדי חדש שממנו מפחד שמאל חילוני