החל מיום שני: שביתה כללית בכל קווי האוטובוסים של אגד

עובדי חברת אגד ישביתו את פעילות האוטובוסים בשל "מהלכים חד צדדיים ופיצוץ המו"מ בין הצדדים" • לטענתם, נהגי החברה צפויים להרוויח הכי פחות בקרב נהגי התחבורה הציבורית בישראל
שייע קליין
ד' שבט התשע"ו / 14.01.2016 16:36

סוף-סוף מישהו דופק את אגד: עובדי אגד ישביתו החל מיום שני הקרוב את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ, בשל מה שהם מגדירים “מהלכים חד צדדיים שנוקטת הנהלת החברה ופיצוץ המו”מ בין הצדדים”.

לטענת העובדים, סלע המחלוקת העיקרי בדיונים של העובדים מול הנהלת אגד, מתמקד בכך שנהגי אגד המרוויחים כ-32 עד 33 שקל לשעה, צפויים להפוך לבעלי ערך השעה הנמוך ביותר בקרב נהגי התחבורה הציבורית בישראל.

עוד טוענים העובדים, כי בנוסף לסירובה של הנהלת החברה לעדכן את שכר הנהגים, ההנהלה נוקטת בצעדי התייעלות חד-צדדיים, שפוגעים בזכויותיהם החוקיות וההסכמיות של העובדים.

אבי אדרי, יו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר: “לא יעלה על הדעת שחברה אשר קיימת מקום המדינה תשלם את ערך השעה הכי נמוך בתחבורה הציבורית ובנוסף תפגע באופן חד צדדי בשכרם של העובדים.

“בכוונתנו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת לשמור על שכרם, כבודם ומעמדם של עובדי אגד”.

יעקב ואחניש, יו”ר ועד עובדי אגד, מסר: “אנו יוצאים למאבק כי אי אפשר יותר לזלזל בעובדים ואי אפשר לעשות מהלכים חד צדדיים על גבנו. די לאטימות. אנו מצפים שהנהגים בחברה הכי ותיקה בתחבורה הציבורית בארץ יוכלו לסגור את החודש ולהתפרנס בכבוד, לכל הפחות כמו העובדים ביתר מפעילי התחבורה הציבורית.

“אנו מקווים כי ההנהלה תתעשת ותפעל לפתרון המשבר באופן מידי לפני העמקת הפגיעה בציבור הנהגים והנוסעים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות