החוקר התחזה לסאטמר והקליט את יוצרי ‘הציידים’ • כך נעצרו המסיתים

חודשים לאחר ש'קמפיין הציידים' התיר את דמם של מגייסי החרדים ברחובות הערים החרדיות - עצרה הבוקר המשטרה שלושה ממובילי ההסתה • אבל זה רק אחרי שקצין חרדי ואישתו שכרו חוקר פרטי שיחשוף את זהות המסיתים • מחר יובאו העצורים להארכת מעצר
חיים טוויל
ג' שבט התשע"ו / 12.01.2016 23:10

קמפיין החרד”קים, שהוביל הסתה כנגד החיילים החרדים ברחובות הערים החרדיות, מתנהל כבר מספר שנים ברחוב החרדי, אבל רק היום (שלישי) עצרה המשטרה את מי שלכאורה הניעו אותו – ועד כה שמרו על איפול מוחלט.

הקמפיין, שבתחילה הציג קריקטורות מכוערות, עבר שלב כאשר פרסם גם חוברת ‘הציידים’, בה פורסמו פרטים אישיים של מגייסי החיילים בקרב הציבור החרדי.

אחד מהקצינים העומדים בראש מערך הגיוס הוא יהודה גליקמן, שהחליט לצאת למלחמה כנגד ההסתה האישית נגדו.

לפי דיווח של יאיר שרקי בחדשות 2, גליקמן ורעייתו שכרו חוקר פרטי, שהתחזה לנדיב – חסיד סאטמר מארצות הברית – שהביע עניין לתרום לקמפיין.

בהקלטה שהציג החוקר הפרטי נשמע  אחד החשודים אומר: “אם יש 300 אלף גומרים אותם”, תוך שהוא ממשיך לקשור את עצמו לפרסום חוברת ‘הציידים’.

שלושת הפעילים מ’הפלג הירושלמי’ שנעצרו חשודים בפגיעה בפרטיות ובהעלבת עובד ציבור.

הלילה הם נשארו לחקירה במשטרה ומחר יובאו בפני שופט לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

לפני שלושה חודשים פורסם על תביעה האזרחית שהגישו בני הזוג גליגמן, שבמקביל העבירו את החומרים שאסף החוקר הפרטי – למשטרה.

“אנחנו עשינו כל מה שיכולנו, הגשנו תלונה, אבל בסופו של דבר החלטנו שאם אנחנו רוצים קצת לקדם את העניינים, אנחנו חייבים למצוא את האנשים עצמנו וזה מה שעשינו” הסבירה עדי גליקמן.

“אני חושב שההתפתחות האחרונה היא התפתחות חיובית. אנחנו מברכים על כך ואנחנו מאמינים ומקווים שביחד עם התביעה זה יעצור את מסע ההסתות ומסע ההכפשות שמתנהל כנגד הקצין החרדי וחיילים חרדים נוספים”, אמר עורך הדין שלומי ויינברג המייצג את בני הזוג לחדשות 2.

עורך הדין גיל דחוח, אמר מנגד: “הטענות בין הצדדים מוכרות ונידוות במישור האזרחי, יש פה טענות של חופש הביטוי שנמצאות בתוך הליך משפטיו פתאום להביא אותן לבית משפט ולעצור את זה בצורה כזו מעיד על רצון של המשטרה ליצור הרתעה ופחד, ולא על שיקול ענייני”.

לדבריו, החשודים “כמובן כופרים בכל החשדות שמיוחסים להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות