פיטורים וצניחה במכירות: שוק הבשר המעובד קורס מחשש לסרטן

הפרסום של ארגון הבריאות העולמי כי בשר מעובד מסוכן לבריאות הוביל לקריסת השוק: המכירות ירדו בעשרות אחוזים ועשרות עובדים פוטרו • במקביל החלו החברות לפתח מוצרים ללא חומרים משמרים, הנמכרים במחיר יקר יותר
שייע קליין
ב' שבט התשע"ו / 12.01.2016 19:19

ארגון הבריאות העולמי פירסם כי בשר מעובד מסוכן לבריאות, ושוק הבשר המעובד קורס: חודשיים וחצי לאחר פרסום המחקר המקיף, הצרכנים עדיין לא חוזרים לצרוך בשר מעובד – והמכירות של נקניקים, נקניקיות, פסטרמות והמבורגרים מציגות ירידה חדה של עשרות אחוזים. כך עולה מתחקיר של העיתונאית עדי דברת-מזריץ באתר ‘דה מרקר’.

לפי הנתונים, התקווה של החברות המייצרות בשר מעובד כי הצרכנים הישראלים יושפעו מהמחקר רק בטווח המיידי – התבדתה.

בלית ברירה החלו החברות בפיטורים ובפיתוח מוצרים ללא חומרים משמרים, שמושקים בימים אלה.

על פי הנתונים, הירידה הגדולה חלה בחודש נובמבר, והתמתנה מעט בחודש דצמבר. עם זאת, המספרים מדאיגים מאוד, מבחינת חברות הבשר.

כך, למשל, מכירות המבורגרים הציגו ירידה של כמעט 25% בדצמבר (לעומת התקופה המקבילה ב-2014), לעומת ירידה של 26.5% בנובמבר; מכירות הנקניקיות ירדו ב-33% בדצמבר וב-43% באוקטובר; מכירות הפסטרמות ירדו בדצמבר ב-26% לעומת ירידה של 31% בנובמבר; והמכירות בקטגוריית הנקניקים ירדו ב-27.5% בדצמבר וב-43% בנובמבר.

כל הנתונים לפי חברת נילסן, שמתבססים על נתוני הקופות בסופרמרקטים, מינימרקטים, מכולות וחנויות נוחות.

עקיבא פולק, מנכ”ל טירת צבי, שבבעלות משותפת של תנובה, צוטט בדה מרקר: “נערכנו להתאמות הנדרשות במפעל מבחינת העלויות מול הביקושים, שצנחו בן לילה. ביטלנו כמעט לחלוטין את השעות הנוספות, וירדנו לעבודה במשמרת אחת ביום, לעומת שתיים.

“לצערי הרב, הדבר פגע ב-300 העובדים שלנו, שהם תושבי הפריפריה, ובעיקר תושבי בית שאן – אך לא היתה לנו ברירה לאור המצב. זה עצוב, אבל גם נאלצנו לפטר עובדים – מהלך שעשינו בשותפות עם הוועד ועם ההסתדרות”.

לדברי החברה, מדובר בפחות מ-10% ממספר העובדים במפעל.

בחברת יחיעם עברו לייצור של ארבעה ימים בשבוע במקום חמישה, ולמשמרת אחת במקום שתי משמרות כמקודם. בחברת זוגלובק פיטרו בשנה האחרונה 37 עובדים כחלק מתוכנית התייעלות, אך מקורבים לחברה טוענים כי התוכנית גובשה עוד לפני פרסום המחקר.

בנוסף, החלו החברות לפתח מוצרים ללא חומרים משמרים, אלא שהם יקרים יותר. זוגלובק השיקה לראשונה לפני כשבוע נקניקיות ללא חומרים משמרים. המוצר החדש נמכר במחיר גבוה יותר ובאריזה בעלת מראה נבדל ממוצרי זוגלובק האחרים, כשמתחת ללוגו החברה רבוע גדול שעליו ההצהרה “ללא חומרים משמרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות