אלן גוזלן הי”ד ממנהיגי הקהילה היהודית בפריז נרצח באכזריות

אליעזר היון
|
ב' שבט התשע"ו / 12.01.2016 17:28
אלן גוזלן הי”ד, בן 73, חבר מועצה, ממנהיגי הקהילה היהודית במערב פריז – נרצח בביתו באכזריות • אחיו סיפר כי הוא לא הגיע אמש לתפילה בבית הכנסת – והבוקר מיהר לדירתו כדי לבדוק • המשטרה בודקת חשד כי הרצח בוצע על רקע אנטישמי

רצח מזעזע בצרפת: חבר המועצה הרפובליקני של מערב פריז, ואחד ממנהיג הקהילה היהודית בעיר, אלן גוזלן הי”ד, נמצא הבוקר (שלישי) מת בדירתו, כשעל גופתו נמצאו סימני אלימות, מכות ופצעי דקירה.

גוזלן, בן 73, התגורר בקרטיי, פרבר של העיר פריז. אמש הוא לא הופיע בבית הכנסת לתפילת ערבית. הבוקר, לאחר שאחיו שוב לא פגש בו בבית הכנסת,  יצא האח אל דירתו ומצא אותו שם ללא רוח חיים.

גופתו של גוזלן היתה מוטלת בשלולית דם, ומכוניתו וכרטיס האשראי שלו נעלמו.

ראשי הקהילה היהודית ונבחרי ציבור מכל הקשת הפוליטית הביעו זעם וזעזוע על הרצח.

בעיתון ‘לה פיגארו’ הצרפתי צוטטו מקורות משטרה כי בשלב זה לא ניתן לשלול כל כיוון – ונבדק גם החשד כי מדובר ברצח על רקע אנטישמי.

לפני כשנה בדיוק התרחש פיגוע בפריז בו נרצחו ארבעה יהודים במרכול ‘היפר כשר’.

אמדי קוליבאלי, מחבל מוסלמי, ירה למוות בשוטרת יום לפני הפיגוע במרכול. בשעות הצהריים של יום שישי ה-9 בינואר הוא פרץ למרכול ‘היפר כשר’ כשהוא חמוש ברובי סער.

הקונים שהיו במרכול מיהרו להימלט למרתף שם הסתתרו בסיוע אחד העובדים במקום. המחבל ירה למוות בשנים מבני הערובה. בהמשך היום הצליחה המשטרה לחדור אל המרכול, ולנטרל את המחבל, שהספיק לרצוח שני יהודים נוספים.