פרקליט המדינה נגד מינוי דרעי: בלתי אפשרי מבחינה משפטית

לאחר מינויו של אריה דרעי לשר הפנים נחשפת עמדתו של פרקליט המדינה שי ניצן לפיה יש לפסול את המינוי שכן לא ניתן להגן עליו בבית המשפט • עמדה זו מנוגדת לעמדת היועהמ"ש וינשטיין שאישר את המינוי
קובי פינדרוס
ב' שבט התשע"ו / 11.01.2016 22:06

מינויו של אריה דרעי כשר הפנים אושר בממשלה ובכנסת, אך פרקליט המדינה שי ניצן קובע כי המינוי בלתי אפשרי מבחינה משפטית ויש לפסול אותו – כך נחשף באתר ‘הארץ’.

דבריו של ניצן עולים מתוך דיונים פנימיים שניהל בנושא עם גורמים במשרד המשפטים.

ניצן הסביר כי אין זה סביר שדרעי ישוב למשרד שבו ביצע את עבירת השוחד וכי לא ניתן להגן על המינוי בבית המשפט. עם זאת, פרקליט המדינה אינו סבור כי יש מניעה שדרעי יכהן כשר במשרד אחר, על אף שהדבר מעורר קשיים.

עמדתו של ניצן מנוגדת לעמדת היועץ המשפטי ויינשטיין שהבהיר כי אין מניעה משפטית למנות את דרעי לשר.

במכתבו בנושא לראש הממשלה כתב ויינשטיין: “אמות המידה שהתווה בית המשפט העליון בפסיקתו בסוגיה שלפנינו אינן מובילות למסקנה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים לוקה, במישור המשפטי, באי סבירות קיצונית”.

לצד זאת מתח היועץ ביקורת על מינויו של דרעי כשר: “עצם מינויו של דרעי לתפקיד שר נמצא כמעורר קשיים משפטיים ואף הוגדר על ידי בית המשפט העליון כמצוי על גבול מתחם הסבירות”.

ויינשטיין התייחס גם לחזרתו של דרעי למשרד בו הואשם במעשים פליליים, אך מציין כי לכך יש היבט ציבורי בלבד: “יש לטעמי בהחלט בסיס לסברה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים עלול להעצים במידה מסוימת את הפגיעה הצפויה באמון הציבור עקב מינויו לשר בכלל וזאת על שום המסר הציבורי הבעייתי העולה ממנה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות