חובות של 78 מיליון שקל: צו כינוס לנכסיו של היהלומן אורי שוורץ

שייע קליין
|
א' שבט התשע"ו / 11.01.2016 10:20
ענף היהלומים בישראל שוקע: בשבוע שעבר ניתן צו כינוס לנכסיו של אורי שוורץ, יהלומן שומר מצוות • סך חובותיו של מי שהיה בעבר נשיא התאחדות תעשייני היהלומים מוערכים ב-78.2 מיליון שקל

ענף היהלומים בישראל שוקע: אורי שוורץ, מהיהלומנים המוכרים והוותיקים בענף, לשעבר נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, בדרך לפשיטת-רגל. כך מדווח ‘גלובס’.

בשבוע שעבר ניתן צו כינוס לנכסיו של שוורץ, יהלומן שומר מצוות, עקב חוב לא מסולק לבנק לאומי בסך של 8 מיליון שקל. הבנק מתכוון לנסות לממש את דירת המגורים של שוורץ בפרויקט ‘סי אנד סאן’ בתל-אביב וכן לתפוס נכסים נוספים.

לפי ‘גלובס’, סך חובותיו מוערכים ב-78.2 מיליון שקל, לפני הסדרי החובות.

“מבחינת היקפי פעילות, שוורץ לא היה מהיהלומנים הגדולים ביותר, אם כי הוא היה נחשב ליהלומן לא קטן בכלל”, אומר גורם בענף היהלומים. “מבחינה ציבורית, אפשר להגיד ששוורץ הוא דמות חשובה, בולטת, גם מכובדת”.

שוורץ, בן 67, החל את דרכו בענף היהלומים לפני כ-45 שנה בחברת יהלומי שוורץ, אותה ירש מאביו בשנות ה-70. בשיא פעילותה של החברה, עבדו בה כ-250 עובדים. במקביל היה שוורץ לאורך השנים איש ציבור מוכר בבורסה ליהלומים, שאף התמודד על תפקיד יו”ר הבורסה. 3 קדנציות שימש שוורץ כנשיא התאחדות תעשייני היהלומים.

לפי גלובס, בשנים האחרונות החלה הידרדרות בעסקי החברה, וזאת על רקע המשבר הכללי בענף היהלומים. ברקע למשבר הירידה בהיקף המכירות בתחום היהלומים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, ומשבר אשראי שפקד יהלומנים רבים כהשלכה של הירידה במכירות. גורמים נוספים הם הקושי להתחרות ביהלומים סינטטיים שאיכותם הולכת ומשתפרת, וכן שינויים בכללי העבודה של מונופול יהלומי הגלם דה-בירס.

שוורץ היה בעבר בעל רישיון של ‘סייט הולדר’, כלומר משווק של דה-בירס, מעמד מיוחד שלו זוכים רק כ-80 יהלומנים בכל העולם.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבית המשפט, החליט השופט חגי ברנר, על מינויה של עו”ד אלונה בומגרטן למנהלת מיוחדת לנכסיו של שוורץ, והוציא צו האוסר עליו לצאת מן הארץ.