מחדל: חלקי מטוס נותרו על מסלול התעופה בנתב”ג

מחדל בטיחותי חמור בנתב"ג: חלקי מטוס נחתו על מסלול התעופה, סיכנו המראות נוספות, ונותרו שם במשך כיום עד שזוהו • ומי אשם? מנהל נתב"ג: עובד המכ"ם לא פעל לפי הנהלים; וועד העובדים: אנו מבקשים מההנהלה להוכיח שהמצלמות תקינות
אליעזר היון
א' שבט התשע"ו / 10.01.2016 22:16

 חלקי מטוס נפלו שלשום [שישי] על מסלול ההמראה בנמל התעופה בן גוריון, כשהם מהווים סכנה למטוסים שהמריאו  לאחר מכן.

החלקים נשרו ממטוס של חברת דלתא שהמריא בערב שבת האחרון, ומערכות הבקרה התריעו על עצמים מסוכנים שאותרו על מסלול ההמראות.

מערכות ההתראה הסבו את תשומת ליבו של הפקח אך הוא לא הצליח להבחין בעצמים ולכן סימן את ההתראה כהתראת שווא. עד הבוקר נשארו העצמים על המסלול, וחמישה מטוסים שהמריאו היו עלולים להיפגע מהחלקים שנותרו פזורים על המסלול.

בחדשות 2 דווח כי גורמים המעורבים בבדיקת מערכת ההתראה טוענים כי 50% מהמצלמות לא מתפקדות כמו שצריך ולא מאפשרות בקרה נאותה על המסלולים, מה שמוביל לסכנה בטיחותית משמעותית.

מאידך מנהל נתב”ג שמואל זכאי הבהיר כי המערכות תקינות, וכי העובד נושא באשמה: “המערכת עומדת בתקינה הבינלאומית המחייבת, באירוע הבטיחות, המכ”מ זיהה את חלקי המטוס שנפלו. העובד שהיה בעמדה לא פעל לפי הנהלים וועד העובדים סירב לשלוח את העובד לתחקיר שצריך היה להתבצע”.

מוועד העובדים נמסר בתגובה: “במהלך כל היום ביקשנו מהנהלת רשות שדות התעופה לרדת איתנו אל השטח לבדוק את תקינות המצלמות. לצערנו נציגי ההנהלה סירבו לבדוק וממשיכים לטייח את המחדל הבטיחותי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות