סערת הצעיף-טלית ב-H&M: החברה הודיעה על הסרת הפריט מהמדפים

בעקבות הסערה שעוררה ענקית האופנה H&M כשייצרה צעיף אופנתי המזכיר את הטלית היהודית - מיהרה החברה להתנצל ולהבטיח: המוצרים יוסרו מהמדפים בישראל • "פסים הם אחד מהטרנדים הבולטים העונה, וההשראה לעיצוב הצעיף לא הגיעה מהטלית"
אליעזר היון
כ"ט טבת התשע"ו / 10.01.2016 15:00

סערת הטלית-צעיף: ענקית האופנה השבדית H&M עוררה סערה זוטא אחרי שהציגה קולקציה של צעיפים חדשים, ובהם פריט המזכיר בצורתו את הטלית היהודית.

הצעיף החדש עשוי מבד לבן, המעוטר בפסים שחורים, כשבקצהו משתלשלים חוטים המזכירים באופן מדויק את חוטי הציצית המשתלשלים מהטלית.

תמונותיהן של הטליתות-צעיפים חדשים עלו באתרים ובפורומים יהודיים וישראלים, וגררו לא מעט תגובות. “אני לא נעלב בקלות, אבל הפעם הגזמתם”, כתב יהודי בשם ג’י רוזנבלום שצוטט באתר הדילי מייל הבריטי. יהודי אחר בשם הרב רוטנברג תמה גם הוא על הבחירה של חברת האופנה בפריט היהודי.

יצוין כי רבים אחרים טענו כי יש בכך דווקא אות כבוד: פריט קדושה, המלווה את העם היהודי אלפי שנים, הופך ביום אחד לפריט אופנה הנמכר מסביב לעולם, מה שרק יכול לעורר גאווה יהודית בקרב מיליוני יהודים המתביישים ביהדותם.

כך או כך, המהומה התקשורתית אילצה את הרשת להסיר את הצעיף ממדפיה.

החברה פרסמה את התגובה הבאה: “החברה מתנצלת בפני לקוחות שנפגעו ומדגישה שלא היתה כל כוונה לפגוע באף אדם. פסים הם אחד מהטרנדים הבולטים העונה, וההשראה לעיצוב הצעיף לא הגיעה מהטלית. לאור רגישות הנושא, הפריט הנ”ל לא יימכר בחנויות הרשת בישראל”.

בשיחה עם אתר ה’דיילי מייל’ הבהיר נציג החברה: “H&M מעולם לא נקטה עמדה פוליטית או דתית. מדובר בכמות קטנה אותה כבר לא ניתן להשיג יותר”.

זו אינה הפעם הראשונה שהחברה מתמודדת עם תגובות לפריטים ‘בעייתיים’.

בשנת 2014 ייצרה החברה חולצות עם הדפס של גולגולת בתוך מגן דוד. בעקבות טענות כי החברה מעודדת אנטישמיות הוסרו פריטים אלו מהמדפים.

מאוחר יותר השיקה החברה כובע עם נוצות שנתקל בהתנגדות חריפה של האינדיאנים שחשו כי החברה לועגת לתרבותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות