דירה ללא מע”מ: המתנדבים החרדים הושמטו מקבלת ההטבה

משרד האוצר השמיט את המתנדבים החרדים ובחורים שקיבלו פטור מצה"ל, מלקבל את ההטבה • מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי:" לא ייתכן שהמתנדבים לא יהיו זכאים להטבה. על משרד האוצר לתקן ההחלטה"
כ"ה אייר התשע"ד / 25.05.2014 11:07

מנכ”ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג’רבי, פנה למנכ”לית משרד האוצר בדרישה להכליל “גם את מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי בהטבת 0% מע”מ ברכישת דירה”, לאחר שהתברר כי, “משרד האוצר השמיט את המתנדבים החרדים ואת הבחורים שקיבלו פטור מצה”ל מלקבל את ההטבה”. ג’רבי הוסיף: “לא ייתכן שמתנדבים אלו לא יהיו זכאים להטבה. על משרד האוצר לתקן את ההחלטה”.

בתזכיר החוק בעניין מע”מ אפס לרוכשי דירות שהופץ בסוף השבוע שעבר על-ידי משרד האוצר, נכללת הגדרת “רוכש מוטב”, הקובעת כי בוגרי צבא ושירות לאומי יזכו להטבת 0% מע”מ על דירה ראשונה שירכשו.

אלא שג’רבי בדק ומצא כי הנוסח שלעיל אינו כולל בתוכו את המתנדבים החרדים, ולא את מי שקיבלו פטור מצה”ל והתנדבו לשירות הלאומי-אזרחי, מכיוון שהקריטריונים לקבלת ההטבה על פי ההצעה הינם: שירות של מינימום 18 חודשים לגברים, ו-12 חודשים לנשים.

קביעה זו של מינימום 18 חודשי שירות לגברים במקום 12 חודשי שירות, הינה בעייתית הן מבחינת המשרתים החרדים שסיימו שירות אזרחי של 12 חודשים, בהתאם לאורך השירות שהיה קבוע בחוק לפני אישור החוק החדש לשוויון בנטל, והן מבחינת בנים שקיבלו פטור מצה”ל ומתנדבים לשירות הלאומי למשך 12 חודשים או יותר (לא חרדים, מקבלי פטור מסיבות רפואיות ואחרות). לאור זאת, מתנדבים רבים עלולים ‘ליפול בין הכיסאות’ ולא להיות זכאים להטבה, מסיבות של ניסוח שגוי אשר אינו תואם את הגדרות השירות הלאומי-אזרחי לכל אחד מהמגזרים המתנדבים בו.

בעקבות כך, פנה ג’רבי למנכ”לית משרד האוצר, יעל אנדורן, בבקשה לתקן אפליה זו, ולכלול בתוכה גם את המשרתים החרדים ואת הצעירים שקיבלו פטור משירות בצה”ל והתנדבו לשירות הלאומי.

במכתבו ציין ג’רבי: “קרוב ל-17,000 מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מכלל המגזרים תורמים תרומה משמעותית מזמנם וממרצם במשך שנה או שנתיים למדינת ישראל במגוון תחומים, ויש להכיר להם תודה על כך. לא ייתכן כי מתנדבים אלו, לא יהיו זכאים גם הם לאחר שירותם לאותן ההטבות המוקנות לבוגרי השירות הצבאי בבואם לרכוש את דירתם הראשונה”.

עוד הוסיף ג’רבי: “אני סמוך ובטוח כי נושא השירות הלאומי-אזרחי קרוב לליבך ולכן אני פונה אליך בבקשה לשנות את החלטתכם, כך שיוכללו כל בוגרי השירות הלאומי-אזרחי בקבוצת הזכאים להקלה ברכישת דירתם הראשונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות