שבוע לאחר הפיגוע: המחבל שנמלט מת”א אותר בכפרו – וחוסל

שבוע חיפשו כוחות הביטחון אחר המחבל מת"א, עד שאותר בכפרו - וחוסל • הוא זיהה את לוחמי השב"כ והימ"מ מתקרבים למבנה בו הסתתר, ניסה להימלט, פתח באש - ונורה בידי צלף • חמישה נעצרו • המפכ"ל: "המשימה טרם הושלמה"
חיים טוויל
כ"ח טבת התשע"ו / 09.01.2016 17:49

המחבל נשאת מלחם, שרצח שלושה בני אדם בתל אביב לפני שבוע ונמלט, אותר בכפר ערערה בכניסת השבת.

בזירה התנהלו חילופי יריות בין כוחות הימ”מ והשב”כ לבין מלחם עד שנורה וחוסל.

מהשב”כ נמסר: “בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, שכללה פעולות סמויות וגלויות רבות, אותר נשאת מלחם, המפגע אשר ביצע את פיגוע הירי בתל אביב, בו נרצחו ברחוב דיזינגוף בת”א אלון בקל ושמעון רוימי הי”ד ובהמשך נהג המונית אמין שעבאן בסמוך למלון מנדרין בצפון תל אביב.

“נשאת המבוקש זיהה את לוחמי השב”כ והימ”מ המתקרבים למבנה בו הסתתר, ניסה להימלט. בהמשך פתח באש לעבר הכוח בנשק ‘פלקון’ שהיה ברשותו – בו גם ביצע את הרצח בתל אביב. הכוח השיב באש והרגו. אין נפגעים לכוחותינו”.

משעות הבוקר זרמו אתמול כוחות גדולים למסגד בוואדי ערה, שבו התקיימה דרשה שבועית.

לפי הדיווחים, השב”כ קיבל מידע מודיעיני שלפיו המחבל מסתתר שם וכי הדרשה אינה אלא כיסוי לנוכחותו. המשטרה עצרה במהלך הבוקר כמה חשודים ולאחר חקירה הם הצביעו על מקומו של מלחם.

במהלך הפעילות המשטרתית נעצרו חמישה חשודים תושבי ערערה, שעל פי החשד היו בקשר עם המחבל וסייעו לו להימלט.

החשודים הובאו הערב לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם. שניים מהם טוענים כי התקשרו למשטרה ודיווחו שראו את מלחם מסתובב עם נשק בשכונה שבה חוסל לבסוף.

אחד החשודים, שלא דיווח למשטרה למרות ששמע על הימצאותו של המחבל בערערה, הסביר כי קיבל את המידע מצעיר בכפר שטען כי ראה את מלחם, אך הצעיר לא נראה לו אמין.

מעצרם של שניים מהחשודים שנעצרו הוארך בשלושה ימים. הם חשודים בסיוע לרצח, קשירת קשר והתארגנות בלתי מותרת.

בעקבות חיסולו של המחבל החליטה הרשות המאשרת במשרד הביטחון להכיר בשלושת קורבנות הפיגוע בתל אביב אלון בקל, שמעון רוימי הי”ד ונהג המונית אמין שעבאן כנפגעי פעולת איבה.

החלטת משרד הביטחון תאפשר לאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי להתחיל ולטפל באופן מיידי במשפחות הקורבנות,  ולהעניק להן את מלוא הסיוע הניתן לנפגעי טרור.

נתניהו מברך

מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, הבהיר לאחר החיסול: “המשימה טרם הושלמה. המשטרה והשב”כ ימשיכו, בנחישות ובשיטתיות, לחשיפת כל המעורבים ומיצוי הדין עמם.

“על כל מי שמעורב בפעילות טרור באופן זה או אחר לדעת שיש בידינו את האמצעים, הנחישות ואורך הרוח וידינו תגיע בסופו של דבר לכל אחד ואחד מהמעורבים בטרור”.

ראש הממשלה נתניהו בירך על הפעולה: “המשטרה, השב”כ וכוחות הימ”מ פעלו ללא לאות, בשיטתיות ובמקצועיות עד לאיתור ונטרול המחבל”.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שיבח את הפעולה: “חיסולו של המחבל נשאת מלחם מוכיח פעם נוספת, כי מדינת ישראל תרדוף עד חורמה אחר דורשי רעתה בכל מקום, בתוך המדינה, לאורך גבולותיה ואף הרחק מהם – ותניח עליהם את ידה. זו המחויבות שלנו לביטחונם של אזרחי ישראל. אני מברך את כוחות הביטחון – משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי ושאר העוסקים במלאכה”.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: “אני מודה לכוחות המשטרה, לוחמי הימ”מ, מג”ב, שב”כ, צה”ל וכל מי שלקח חלק במאמץ הגדול לאתר את המחבל הנפשע שביצע את הפיגוע בשבוע שעבר בדיזנגוף. מאז הפיגוע כוחותינו עבדו יומם וליל והפכו אבן אחר אבן בכל מקום על מנת לאתר את המחבל, ואני שמח שהיום המאמץ הגדול נשא פרי. נמשיך להילחם בטרור בכל העוצמה ומי שיפגע בנו – אנו נפגע בו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לקח שבוע שלם
    09/01/2016 19:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. טאטע תעזור לנו מיד להתעורר לתשובה,