לקראת הכלא: הרב יאשיהו פינטו מינה ‘יורש’ – בנו יואל בן ה-15

מנהיג 'שובה ישראל', שיכנס בעוד כחודש וחצי לרצות שנת מאסר בכלא אמר לתלמידיו כי במקומו ימסור את השיעור בנו יואל בן ה-15 • "גם אם אנחנו נהיה אנוסים שלא נהיה פה, כל יום הבן שלנו יהיה כאן ויתן שיעור"
קובי פינדרוס
כ"ו טבת התשע"ו / 07.01.2016 16:34

 הרב יאשיהו פינטו, מנהיג קהילת ‘שובה ישראל’, שיכנס בז’ אדר א’  לכלא כדי לרצות את שנת המאסר שהוטלה עליו, מינה יורש שימלא את מקומו: בנו יואל משה פינטו, בן ה- 15.

לפי דיווח של יקי אדמקר בוואלה, בשיעור שנשא הרב פינטו בפני תלמידיו הוא אמר: “אתם חושבים צדיקים שזה גורם לנו משהו נפש? הדברים הקשים ביותר באמריקה, הסרטן לא שבר אותנו… גם אם אנחנו נהיה אנוסים שלא נהיה פה, כל יום הבן שלנו יהיה כאן ויתן שיעור, וימשיכו את הזוהר”.

בנו של הרב פינטו ורעייתו הרבנית דבורה מכונה ‘רבי יואל’ בפי חסידי ‘שובה ישראל’. הרב פינטו סיפר על לידת בנו שהתרחשה אחרי שנים רבות של טיפולים: “הוא נולד לנו אחרי הרבה דמעות, עשר שנים של דמעות עברו עד שזכינו לילדים… אנשים בניו יורק אמרו לנו שהצדיקות של רבי יואל היא משהו שאי אפשר להבין… מ-5:00 בבוקר עד 1:00 בלילה, יום יום, הוא בבית המדרש”.

“יואל הוא גדול ביראת שמים ובמידות טובות”, שיבח אותו אביו בפני שומעיו בהזדמנות נוספת. “לפני 13 שנים לא היו לנו ילדים, צער גדול שאין כדוגמתו. מי שאין לו ילדים נחשב כמת. החברים אומרים שהוא לומד עד השעה אחת בלילה. לומד בהתמדה גדולה שאין כמוה. היה שווה לנו כל הצער והייסורים”.

יואל פינטו לא למד בישיבה כמו מרבית הנערים בגילו. לפי אחד החסידים בחצרו של אביו, את רוב הזמן הוא מקדיש ללימוד תורה בבית ומתלווה דרך קבע לשיעוריו של אביו. מקומו בשיעורים האלה מובטח תמיד לצדו הימני של האב, ואף שבמקרים מסוימים כבר אמר דברי תורה קצרים, השיעורים שהוא צפוי למסור בזמן שאביו ירצה את עונש המאסר יהיו “טבילת האש” שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות