שבוע לזבל שכיסה את ירושלים: גובש ‘פתרון זמני’ לפינוי האשפה

אחרי שבוע של ערימות אשפה ברחובות הודיעה הלילה עיריית ירושלים כי התגבש פתרון ביניים לחודש הקרוב - שיאפשר את איסוף האשפה שנערמה ברחובות • "מדובר בכמויות אדירות של אשפה שייקח מספר ימים לפנות"
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התשע"ו / 07.01.2016 00:32

שבוע מאז שהררי אשפה מציפים את רחובות ירושלים, הודיעה הערב (רביעי) עיריית ירושלים כי גיבשה “פתרון ביניים” לחודש הקרוב, שיאפשר את איסוף הזבל מרחובות העיר.

ביום חמישי שעבר הכריזו 1100 עובדי התברואה של העירייה על שביתה, במחאה על מכתבי הפיטורים ששלח ניר ברקת ל-170 עובדי ניקיון.

בתחילת השבוע, בעקבות תיווך של יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בין הנהלת עיריית ירושלים לבין משרד האוצר, סוכם כי משרד האוצר יעביר לעיריית ירושלים באופן מיידי כ-17 מיליון שקל למימון העסקת עובדי אגף התברואה שפוטרו – לשנה נוספת, מה שאפשר את חזרתם המידית לעבודה של עובדי אגף התברואה.

אלא שלתושבי העיר זה לא ממש עזר.

למרות שחלפו שלושה ימים מאז שהשביתה הסתיימה – האשפה עדיין לא נאספה מרחובות עירהקודש, והתושבים סובלים מכמויות גדולות במיוחד של זבל ברחובות.

הסיבה:  חברת ‘גרין נט’, הקולטת את הזבל מהמשאיות של העירייה, סירבה לקבל את הכמויות הגדולות של האשפה, ודרשה תשלום נוסף מהעירייה, כדי לקלוט את הכמויות הגדולות שנערמו בימים האחרונים.

בעיריית ירושלים אמרו היום, כי מפעל המחזור בעטרות סגר את שעריו בתחילת החודש, בגלל שינויי רגולציה של איכות הסביבה שגרמו להכפלת המחיר, ולכן אין לעירייה לאן לפנות את הזבל.

וניר ברקת? למרות שהתרברב במסע יח”צני שירושלים נקייה, פשוט סירב לשלם.

למרבה הנס, הערב שיגרה העירייה הודעה עם “בשורה לתושבים”.

“עיריית ירושלים גיבשה הלילה פתרון ביניים לחודש הקרוב שיאפשר את איסוף האשפה שנותרה ברחובות”, נאמר בהודעה. “עובדי העירייה וכל מערך הניקיון והתברואה יעשו מאמץ לנקות את העיר ולהשיב אותה לשגרה תוך ימים ספורים, אך יש לזכור שמדובר בכמויות אדירות של אשפה שנותרה משביתת ההסתדרות שייקח מספר ימים לפנות”.

בהודעה נאמר עוד, כי “פתרון הביניים יאפשר לכל הצדדים להמשיך את ההידברות בנושא בניסיון להגיע להבנות ולפתרון קבע. אנו מודים למשרד האוצר על הסיוע וההירתמות לפתרון הביניים”.

יצוין כי הערב הבעירו תושבים במספר מוקדים את ערימות הזבל, מחשש שאלה יגרמו למחלות או כי הצחנה כבר עברה כל גבול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות