דיקטטורה? איים על אימא: “אם לא תסירי פוסט, נוציא לך הילד מהבית”

דוד ליבוביץ
|
כ"ה טבת התשע"ו / 06.01.2016 18:51
התבטאות שנויה במחלוקת של סגן ראש עיריית לוד יוסי הרוש מסיעת הבית היהודי כלפי אם שפרסמה פוסט בפייסבוק כנגד מורתו של בנה: “אם לא תורידי את הפוסט נפעל להוציא לך את הילד מהבית” • הרוש: “לוקח את הדברים אחורה”

סגן ראש עיריית לוד מטעם מפלגת הבית היהודי, יוסי הרוש, איים על אם תושבת העיר כי אם לא תסיר פוסט שכתבה בפייסבוק נגד מורה בבית הספר שבו לומד הבן שלה, הוא יפעל להוצאת הילד מרשותה, כך נחשף באתר ‘ניוז 1’.

האם, העלתה פוסט בו היא מגוללת את טענותיה כנגד מורתו של בנה – אותה חשפה בשמה – שלטענתה הכתה אותו. היא אף הגישה על כך תלונה במשטרה.

סגן ראש העיר התקשר עליה והוקלט אומר לה כך: “אני סגן ראש העיר ואני אחראי לחינוך. קיבלתי עכשיו שאת העלית פוסט על עובדת. אני מבקש ממך להוריד את הפוסט הזה מיידית בגלל שהפוסט הזה הוא שקרי.

“יש לנו שתי אופציות או שאת מגישה נגד המורה תלונה במשטרה וכל עוד יש את התלונה תורידי את הדברים, או שאנחנו נגיש נגדך תלונה ואנחנו נתחיל לפעול עוד פעם להוציא לך את הילד מהבית”.

הרוש אף התקומם כנגד העלאת הטענות ברשת החברתית: “לא יעלה על הדעת שהיא תעשה דבר כזה בפייסבוק לעובדת… איש לא פתח לילד שלך את הראש. רצת לפייסבוק ולכלכת על המורה? איזו אחריות יש לך כאימא על הילד?

האם זעמה על הרוש ורמזה כי איומיו יפורסמו. בתחילה הצהיר: “תצטטי אותי מה שאמרתי”, אך בהמשך אמר: “איש לא איים עלייך ואיש לא מאיים עלייך. אל תסטי מהנושא. הנושא הוא פשוט. את לא יכולה להעלות טענה על מורה בישראל ולהכפיש אותה בפייסבוק”.

לוקח את הדברים אחורה

בתגובה לפניית ניוז 1, לא הכחיש סגן ראש עיריית לוד את אמירת הדברים אך טען שלא התכוון לאיים על האם. “אני מתנצל מעומק לבי אם היא הבינה שאני איימתי עליה”, אמר וטען כי מדובר ב”אימא סדרתית”, כלשונו, אם שבאופן קבוע מפרסמת פרסומים פוגעניים כלפי אנשי הצוות במוסדות שבהם לומד הילד שלה – בבתי ספר קודמים שבהם למד וכעת בבית הספר הנוכחי. “התקשרתי לאימא וביקשתי ממנה שתוריד את הפוסט שכתבה נגד המורה בפייסבוק. אנשים סתם משמיצים. הבעיה היא שלאימא הזאת יש תיק ברווחה וכבר לקחו לה פעם את הילד. החזירו לה את הילד לפני פחות משנה. הדבר היחידי שאני רציתי להתכוון אליו הוא שיש לה היום פגישה ברווחה ואם יימצא שהיא ממשיכה בהתנהגות שאני לא יכול לפרט עליה מטעמי צנעת הפרט.

“אני אלך למפקד תחנת המשטרה ואבקש למצות את החקירה בתלונה שהגישה האם. אם התלונה שלה צודקת – אנחנו נמצה את כל ההליכים נגד המורה. חשבתי שאני מדבר עם אימא שתבין שהיא פוגעת במורה ושזה לא הגיוני והיא לקחה את זה לכיוון אחר”, אמר. “אני רק רציתי להסביר לה את חומרת העניין”.

“טעיתי. עשיתי טעות שאמרתי את זה. אם היא מרגישה שמישהו איים עליה אז עשינו טעות. איש לא כיוון לאיים עליה. אני חוזר בי, לוקח את הדברים אחורה ולא רוצה שהיא תיפגע. איש לא רוצה לקחת לה את הילד”, אמר.

מעיריית לוד נמסר בתגובה כי סגן ראש העיר יוסף חיים הרוש מתנצל על הדברים וכי ציין שלא התכוון לאיים על האם.

“לדבריו המדובר באישומים שקריים שכתבה האם והוא ראה חובה מוסרית כממונה על החינוך, להגן על המורה ועל שמה הטוב. אין מקום לאיום מכל סוג שהוא, וטוב שהוגשה תלונה במשטרה כדי שזו תבדוק האם יש ממש בתלונת האם, בטרם ייחרץ דין בתקשורת ובפייסבוק. העירייה מבטיחה כמובן, כי לא יינקטו שום צעדים כנגד האם ובנה אשר יזכו כבעבר, לטיפול מסור בעניינם”.