איפה ברקת? הזבל מכסה את ירושלים. התירוץ: החברה שקולטת האשפה דורשת כסף

ערמות האשפה שנערמו ברחובות ירושלים במהלך שביתת עובדי אגף התברואה לא מפונות בגלל עימות בין העירייה לחברה הקולטת את האשפה לאחר פינויה - מפני שזו דורשת תשלום נוסף
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשע"ו / 06.01.2016 09:51

ברקת התרברב שירושלים נקייה? מאז סוף השבוע האחרון סובלים תושבי עיר הקודש מכמויות גדולות במיוחד של זבל ברחובות. זאת בעקבות שביתה של עובדי אגף התברואה, בעקבות הכוונה לפטר 170 עובדים.

אלא שלפני שלושה ימים השביתה הסתיימה – אבל האשפה עדיין לא נאספה מרחובות העיר.

לפי דיווח בגל”צ, חברת ‘גרין נט’, האחראית על קבלת הזבל מהמשאיות של העירייה, מסרבת לקבל את הכמויות הגדולות של האשפה, ודורשת תשלום נוסף מהעירייה, כדי לקלוט את הכמויות הגדולות שנערמו בימים האחרונים.

וניר ברקת? בינתיים, פשוט לא משלם.

סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ׳, סיפר לגלצ: “זו בהחלטת תקופה קשה בירושלים העובדה שמפעל ‘גרין נט’ מיון האשפה של העיר לא מאפשר הכנסה של מעל ל-500 טון אשפה ביום לתוכו בגלל אילוצי תקציב”.

בעיריית ירושלים אומרים כי מפעל המחזור בעטרות סגר את שעריו בתחילת החודש, בגלל שינויי רגולציה של איכות הסביבה שגרמו להכפלת המחיר, ולכן אין לאן לפנות את הזבל. “מקווים שתוך כמה ימים יצליחו למצוא פתרון ולהדביק את הפער בפינוי”, אומרים בעירייה.

בתחילת השבוע, בעקבות תיווך של יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בין הנהלת עיריית ירושלים לבין משרד האוצר, סוכם כי משרד האוצר יעביר לעיריית ירושלים באופן מיידי כ-17 מיליון שקל למימון העסקת עובדי אגף התברואה שפוטרו – לשנה נוספת, מה שאפשר את חזרתם המידית לעבודה של עובדי אגף התברואה.

אלא שלתושבי העיר, כך נראה, זה לא ממש עזר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שראש עיר מתייחס לחרדים כמו זבל כך הם פני העיר
    06/01/2016 14:21
    קרויזר
  1. שראש עיר מתייחס לחרדים כמו זבל כך הם פני העיר