ניר ברקת לא מסתדר לבד: ניסנקורן תיווך והאוצר יממן את עובדי הניקיון

אריה ריבקינד
|
כ"ב טבת התשע"ו / 03.01.2016 16:42
בוטלו פיטוריהם של 170 עובדי התברואה בעיריית ירושלים • לפי הסיכום: משרד האוצר יעביר לעיריית ירושלים באופן מיידי 17 מיליון שקלים לצורך העסקתם • ברקת הודה ליו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על התערבותו במשבר

בעקבות תיווך של יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בין הנהלת עיריית ירושלים לבין משרד האוצר, סוכם כי משרד האוצר יעביר לעיריית ירושלים באופן מיידי כ-17 מיליון שקל למימון העסקת עובדי אגף התברואה שפוטרו – לשנה נוספת.

לפי הסיכום שהושג אחר הצהרים, משרד האוצר יעביר לעיריית ירושלים באופן מיידי 17 מיליון שקלים – דבר אשר יאפשר את חזרתם המידית לעבודה של עובדי אגף התברואה.

כמו כן, הוסכם על העברת כ-20 מיליון שקלים לטובת המשך תגבור האבטחה במוסדות החינוך.

במקביל, יו”ר ההסתדרות ניסנקורן קרא לאנשי משרד האוצר לשבת באופן מיידי למשא ומתן עם ניר ברקת ועם הנהלת עיריית ירושלים במטרה לפתור את בעיות התקציב של העיר.

לפי הודעה של עריית ירושלים, הסכימו האוצר והעירייה על כניסה למו”מ אינטנסיבי, במטרה לדון בסיוע הממשלתי התוספתי שיינתן לירושלים.

בעירייה מציינים כי הסכומים שאושרו היום הינם רק חלק קטן מצרכי העיר ירושלים וללא העברה של התקציבים הנדרשים, יימשך המשבר ולא יהיה מנוס מהמשך הקיצוצים הכואבים בכל פעולות העירייה וחברות הבת ובתקציבי החינוך, התרבות, הרווחה ותחזוקת העיר, שישפיעו על כל תחומי החיים.

לדברי העירייה, עמדת האוצר מחייבת קיצוץ של מאות מיליוני שקלים בתקציב עיריית ירושלים, דבר שמחייב את העירייה להיערך בהתאם בכדי להגיש תקציב מאוזן.

ראש העיר הודה ליו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על התערבותו במשבר ועל נכונותו להמשיך וללוות את התהליך למען חיזוק ירושלים.

יו”ר ההסתדרות הביע נכונות לסייע בכל הנושאים הקשורים לעובדים. “על כל הצדדים לזכור כי מדובר בבירת מדינת ישראל, על כל המשמעויות הכרוכות בהיותה כזאת, ועל כן יש לחזק אותה, את מעמד תושביה ואת מעמד עובדיה”, אמר.