ברקת מפטר עובדים, אבל מעסיק יועצים במאות אלפים

ראש העיר ירושלים פיטר 170 עובדי ניקיון, בניסיון ללחוץ על שר האוצר כחלון - וטען: "נגמר הכסף" • אלא שביום רביעי שעבר הוא אישר לשלושה יועצים חיצוניים משכורת בכמעט מיליון שקלים בשנה • משרד האוצר: "ברקת ממשיך את חגיגת היועצים והבזבוזים"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ו / 03.01.2016 10:10

בעיריית ירושלים הודיעו בסוף השבוע האחרון על פיטורי 170 עובדי תברואה בשל קיצוץ בתקציבי העירייה, בניסיון ללחוץ על שר האוצר משה כחלון להעביר תקציבים – אלא שהבוקר (ראשון) חשף העיתונאי מיכאל שמש בגל”צ כי ביום רביעי שעבר התכנסה הוועדה המופקדת על פטור ממכרזים בעירייה, כדי לאשר את המשך העסקתם של שלושה יועצים חיצוניים לראש העיר – שעלותם למעלה מ-800 אלף שקלים בשנה.

לטענת חברת מועצת העיר לורה וורטון, מדובר ביועצים מיותרים שברקת מחזיק מסיבות פוליטיות: “לציניות ולצביעות של ברקת אין גבול, ומתעלם לחלוטין מהמלצות מבקר המדינה להפסיק להפעיל את הוועדה העוקפת מועצה שהוא המציא.

“בזמן שהוא מפטר מאות עובדים חיוניים לכלל הציבור, הוא מאשר לעצמו יועצים חדשים בלשכה שלו”, תקפה וורטון, “תושבי העיר נדרשים לשלם את הארנונה הגבוהה במדינה, בעוד שהוא לוקח את הכספים האלה ומשקיע אותם בטובת העתיד הפוליטי שלו”.

בעירייה אישרו את העסקתם לשלושת החודשים הקרובים, כחלק ממתכונת האחד חלקי שניים עשר שהעירייה פועלת על פיה, כל עוד אין תקציב.

בכירים במשרד אוצר מסרו לגל”צ: “ברקת ממשיך את חגיגת היועצים והבזבוזים במסגרת המסע הפוליטי האישי שהוא מנהל למען עצמו. לברקת כבר מזמן לא אכפת מירושלים או מאזרחיה, אכפת לו רק מברקת. לא נאפשר לו להמשיך ולהתעמר בעובדים החלשים ביותר ולנהל משא ומתן על גבם בזמן שחגיגות השכר בלשכתו תופחות ומגיעות לממדים עצומים. משרד האוצר גם הפעם יעמוד לצד העובדים החלשים וידאג לאינטרס הציבורי”.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: “עקב היעדר סיוע של משרד האוצר לירושלים נאלצת העירייה לקצץ בכל פעולותיה. תקציב היועצים שצוין קוצץ גם הוא ב-75% והוגבל בזמן. לצערנו משרד האוצר עסוק בימים האחרונים בתעלולים תקשורתיים ובזריית חול בעיניים”.

בתוך כך, ההסתדרות הודיעה לראש העיר ירושלים ניר ברקת על הכרזת סכסוך עבודה שיחול על למעלה מ-9,000 עובדים, ובפרט על כ-1,100 עובדי התברואה בעיריית ירושלים, על רקע החלטת העירייה לפטר כ-170 עובדי תברואה. בהסתדרות אומרים כי משרד האוצר אישר להנהלת העירייה להמשיך בהעסקת עובדי התברואה, ואף אישר את קליטת העובדים ממעמד של עובדי קבלן למעמד של עובדים בהעסקה ישירה.

משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה הינה כי בתוך שבועיים יוכלו עובדי העירייה בירושלים לנקוט בצעדים ארגוניים ובעיצומים ולשבש את מהלך העבודה הסדיר, עד לכדי השבתה מלאה של השירותים העירוניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות