“סיטיפס זלזלה ומזלזלת בנוסעים”: איך ח”כ מקלב ‘טיפל’ ברכבת הקלה

בעקבות פניות ציבור ותלונות רבות נענה משרד התחבורה לפניית ח"כ מקלב והורה: להפסיק לקנוס נוסעים ברכבת הקלה ששילמו עבור הנסיעה בכרטיס 'רב קו' של אדם אחר • סיטיפס: אנחנו ביקשנו את השינוי • מקלב: "אין גבול לציניות"
שייע קליין
י"ט טבת התשע"ו / 31.12.2015 17:47

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית: משרד התחבורה הורה לחברת ‘סיטיפס’ להפסיק לקנוס נוסעים ברכבת הקלה בירושלים – ששילמו עבור הנסיעה בכרטיס ‘רב קו’ של אדם אחר.

בכך נענה משרד התחבורה לפניית ח”כ אורי מקלב, אשר פירט את הפרשנות המשפטית המוטעית של ‘סטיפס’, שהובילה לגביית הקנסות המשמעותיים שפגעו בציבור הנוסעים.

כלל מפעילות התחבורה הציבורית אינן קונסות נוסעים על תשלום ב’רב קו’ של אדם אחר, למעט ברכבת הקלה – שם הושתו קנסות גבוהים על נוסעים שתיקפו את נסיעתם ברב קו של אדם אחר, למרות ששילמו על הנסיעה באמצעות כרטיס ה’רב קו’.

אל לשכתו של ח”כ מקלב הגיעו בשנים האחרונות אלפי פניות ציבור ותלונות על קנסות שהושתו על נוסעים תמימים ברכבת הקלה, רק כי שילמו על הנסיעה בתום לב ונקנסו תוך יחס משפיל מצד פקחי הרכבת הקלה ובאי נעימות שהסתיימה לא אחת בחקירת משטרה.

חלק ניכר מאותן קנסות היו בשל מה שהוגדר כתשלום בכרטיס ‘רב קו’ של אדם אחר.

לפי לשכת מקלב, בחברת ‘סיטיפס’ טענו על העת כי על פי חוק הם ראשים לגבות את הקנס המדובר, אך הח”כ מיהדות התורה הצליח, בסיוע משפטנים, להוכיח כי מדובר בפרשנות מוטעית.

לנוכח פניית הח”כ קבעו גם היועצים המשפטיים של משרד התחבורה כי אין מקום להשית את הקנסות הללו.

“על רקע הפערים הקיימים בין מפעילי התחבורה הציבורית השונים ביחס לאופן מימוש הנחיית משרד התחבורה ונוכח העובדה כי החוק המסדיר את השימוש ברב קו טרם נכנס לתוקף, הורינו ל’סיטיפס’ לאפשר נסיעה ברב קו של אחר בתנאי שמדובר בכרטיס בלי הנחה ובאותו פרופיל או כרטיס תקופתי אישי”, נאמר בהודעת משרד התחבורה.

הנחייה זו תהיה בתוקף עד לאישור הצעת החוק בנוגע להפעלת מערכות ה’רב קו’. תזכיר הצעת החוק הממשלתית שכבר הופצה נועדה להסדיר בחוק את כל נושא הפעלת כרטיס ה’רב קו’, כאשר גם נושא זה ייכלל בתוכו.

“הודעת משרד התחבורה הינה צעד מבורך שאמור היה להיעשות מזמן. נוסעים תמימים ברכבת הקלה נקנסו על ללא עוול בכפם ו’זכו’ ליחס משפיל של הפקחים ומאי נעימות ומביזוי”, אומר מקלב.

לעומת ההודעה של לשכת מקלב, חברת סיטיפס טוענת כי היא זו שביקשה את השינוי. בהודעה שהפיצה היום נכתב: “כנראה שאין גבול לציניות. התמונה האמיתית הפוכה לחלוטין. סיטיפס היא זו שפנתה למשרד התחבורה להסדרת אי האחידות באכיפת איסור השימוש ברב קו של אחר”.

בלשכת מקלב הגיבו בתגובה: “אין גבול לציניות של ‘סיטפס’ שזלזלה ומזלזלת בנוסעים. המסמכים מוכחים את ההתכתבות ארוכת השנים והדיונים מול משרד התחבורה, למרות התעקשות הרכבת הקלה להמשיך במדיניות הקנסות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות