חקירה במשטרה כנגד מפקחי אגף הכשרות ברבנות י-ם

מפקחים במערכת הכשרות של רבנות ירושלים זומנו לחקירה במשטרה • החשדות: זיופי תעודות כשרות, הגשת דו"חות שעות פיקטיביים - והעסקת קרובי משפחה בניגוד לנהלים
חיים טוויל
י"ח טבת התשע"ו / 29.12.2015 23:21

משטרת ישראל חוקרת חשד לאי סדרים חמורים במערכת הכשרות ברבנות ובמועצה הדתית בירושלים.

לפי דיווח בערוץ 7, הפרשה החלה כאשר במהלך ניסיונו של רב העיר ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן, להשליט סדר באגף הכשרות, הוא נתקל בקושי רב לבצע את המשימה – כתוצאה מהתנגדותם של שני בכירים במערכת, המקורבים, ככל הנראה, לאישים פוליטיים רמי דרג.

לאחרונה ביקש הרב שטרן לפגוש באופן אישי כל משגיח מטעם מערכת הכשרות, לפני שהוא חותם על תעודת הכשרות של המקום עליו משגיח אותו המשגיח.

על מנת שלא לאפשר את אותם פגישות בין הרב למשגיחים, הנפיקו אותם בכירים תעודות כשרות ללא חתימתו של הרב שטרן. גורמים ברבנות מציינים, כי אותם בכירים מחזיקים גם בגישה לחותמת אוטומטית של רבה הספרדי של ירושלים – הגרש”מ עמאר.

לפי הדיווח, דרישת הרב שטרן לפגוש כל משגיח לפני החתימה על התעודה באה בעקבות ידיעות מבוססות שהגיעו אליו, לפיהן מערך הכשרות ברבנות ירושלים מתנהל באופן לא תקין, המפקחים מדווחים דיווחי שעות כוזבים ופיקטיביים, ותהליך קבלתם לעבודה של משגיחים אינו עומד בקריטריונים של הרבנות הראשית לישראל.

לטענת גורמים ברבנות, כאשר נודע לשני הבכירים באגף הכשרות כי עומדת להתנהל חקירה, בחשד לזיופי תעודות כשרות, הגשת דו”חות שעות פיקטיביים, והעסקת קרובי משפחה בניגוד לנהלים – הם לקחו את כל התעודות שהוצאו ללא חתימת הרב שטרן, על חלקן הטביעו חתימות מזויפות, וחלקן נגרסו.

מלשכת רב העיר הרב אריה שטרן נמסר: “הרב פועל לחיזוק מערך הכשרות בתוך ירושלים מתוך המערכת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כשרות כהלכה
    30/12/2015 18:14
    דיודוביץ אבנר
  1. כל התעודות מזויפות של הרבנות ירושלים מאז ומתמיד. ראה תעודת כשרות בשוק מחנה יהודה כתוב ” הבשר בהכשר הרבנות הראשית לארץ ישראל לפי היתר מכירה” כל אחד יכול ללכת ולראות זאת. ממש בושה וחרפה מה עניין היתר מכירה לבשר מחו”ל?

  2. השחיתות חוגגת שם בדרגים הגבוהים
    30/12/2015 23:45
    משגיח
  3. מנסיוני המר, הייתי משגיח במסעדה, וכשהתראתי בפני המפקחים על בעיות כשרות חמורות שהתרחשו שם זה לא עניין אותם, והורו לי להתגמש! וכשפניתי לדרגים הגבוהים הם גיבו באופן אוטומטי, את המפקחים: “המפקחים אנשים יר”ש, וכנראה אתה בעייתי” לצערי בעקבות כך המצפון לא נתן לי להמשיך לעבוד במצב כזה. ועזבתי את עבודתי