אגף הגביה בביטוח הלאומי: נחזיר קנסות שקוזזו מקצבאות

הורים שאמורים היו לקבל תשלום רטרואקטיבי של קצבאות הילדים גילו: בגלל חובות שצברו, בחר הביטוח הלאומי לקזז את החוב • בעקבות התלונות, התחייב מנהל הגבייה בביטוח הלאומי: "נחזיר דמי הקנסות והריבית לאלה שקיזזנו מקצבאות הילדים"
נחמן גור
י"ז טבת התשע"ו / 29.12.2015 17:46

 הוועדה לפניות ציבור, בראשות ח”כ ישראל אייכלר, התכנסה בעקבות פניות שהגיעו מצד הורים לילדים שאמורים היו לקבל תשלום רטרואקטיבי של קצבאות הילדים, בהתאם להסכם הקואליציוני בין יהדות התורה וש”ס לבין הליכוד, אך בגלל חובות שצברו במהלך השנים למוסד לביטוח לאומי – בחר המוסד לקזז את החוב ולא להעביר את התשלומים שמגיעים לילדים.

 יו”ר הוועדה: “אני מניח שהקיזוז היה חוקי וחובות צריך לשלם. אבל לא כל מה שחוקי מן הראוי לעשות. קיבלנו הרבה פניות באותה בעיה.

“אמא לארבעה ילדים שחיכתה לסכום המגיע לה, מצאה שקיזזתם מן החוב שאבא חייב מלפני שבע שנים. אם זה חוקי, למה לא קיזזתם עד הלום, ואם חיכיתם שבע שנים, אני מבקש  שתעשו איתם הסדר ביטול קנסות ריבית, כפי שעשיתם עם כל החייבים בעקבות הדיון שהיה בוועדה לפניות הציבור”.

 משה עמית, מנהל אגף הגבייה בביטוח הלאומי: “שילמנו למיליון ואלף שבע מאות משפחות תשלומים רטרואקטיבים בסך של 560 מיליון שקל. מתוכם קוזזו סך של 45 מיליון ש”ח של חובות דמי ביטוח ועוד חובות שונים בסך 3 מיליון שקל.

“אני יכול להתחייב לפניכם שאנחנו נעשה סריקה לגבי כל המקרים האלה שקיזזנו חובות, ולא נפלה אותם לרעה לעומת אחרים. אני מקווה שנוכל לעשות את זה תוך חודש.

“עד לסוף פברואר נתקן את החשבון ונחזיר את דמי הקנסות והריבית לאלה שקיזזנו מקצבאות הילדים, מעבר לסכום הקרן שההורים חייבים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכבוד השר היקר ישראל אייכלר היקר!
    30/12/2015 18:00
    יהודית משה
  1. בס”ד
    הנידון :ח”כ יקר טוב שיש ח”כ כמוך שבאמת עושה עבודה נאמנה ואיכפתית ובאמת איכפת לך מציבור העם ואתה לטא עושה אפליה דת גזע ומין כ’ל הכבוד לך .
    כבוד ח”כ ישראל אייכלר עם כ’ל האנשים היו איכפתיים כמוך לציבור כמוך שאתה עושה בדיקה מעמיקה ומנסה ומשתדל לעזור ודואג שיהיה טוב לכ’ל אחד ואחד ואת זה רואים רק אצל אנשי יחוד י סגולה שיודעים לפעול עם הגיון ואיכפתיות ויודעים לעש ות ואהבת לרעך כמוך ש זה כלל גדול בתורה .
    ייברכך ה’ וישמרך יאר ה’ פניו אליך וישם לך שלום ויאגוד סביבך ה’ התברך את הצדיקים הטובים שישמרו עליך כשאתה נוסע בדרכים שתיסע ותגיע למקום חפציך בשלום ותחזור בשלום לביתך אמן ואמן ושתהיה לך בריאות טובה בע’ל רמ”ח אבריך שס”ה גידיך ופרנסה טובה ושגשוג והצלחה אמן ואמן!!!!
    בהערכה יהודית משה

    • יהודית משה   30/12/2015 19:07

      בס”ד:הנידון :ח”כ יק ר טוב שיש ח”כ כמוך שבאמת עושה עבודה נאמנה ואיכפתית ובאמת איכפת לך מציבור העם ואתה לא עושה אפליה דת גזע ומן כ’ל הכבוד לך.
      ח”כ ישראל אייכלר עם כ’ל האנשים היו איכפתיים כמוך לציבור מה ש אתה עושה בדיקה מעמיקה ומנה ומשתדל לעזור ודואג שיהיה טוב לכ’ל אחד ואחד ואת זה רואים רק אצל אנשי יחודי סגולה שיודעים לפעול עם הגיון ואיכפתיות ויודעים לעשות ואהבת לרעך כמוך שזה כלל גדול בתורה .
      ייברכך ה’ וישמרך יאר ה’ פניו אליך וישם לך שלום ויאגוד סביבך ה’ התברך את החסידים הטובים שהתאגדו סביבך וישמרו עליך ש אתה נוסע בדרכים שתיסע ותגיע למקום חפציך בשלום ותחזור בשלום לביתך ושה’ ישלח לך רפואה שלמה בכ’ל רמ”ח אבריך שס”ה גידיך אמן ואמן ושה’ ישלח לך שגשוג בתורה ובעבודות כפיך המבורכים והטובים ושתהיה לך הצלחה ופרנסה טובה אמן ואמן!!!!
      נ.ב. אני כתבתי את הנוסח שלי מחדש כי ראיתי שהיו לי בכתיבה הראשונה מרחק גדול מאות לאות ורציתי שהכ’ל יהיה מובן לח”כ ישראל אייכלר היק ר!!!!
      בהערכה יהודית משה