דרעי וכחלון התווכחו בממשלה: כמה כסף יוקצב למע”מ אפס • ומה סוכם?

שרי רוט
|
ט"ו טבת התשע"ו / 27.12.2015 13:25
חילוקי דעות בישיבת הממשלה בין השרים אריה דרעי ומשה כחלון על גובה הסכום שדורש יו”ר ש”ס למימון תוכניתו למע”מ אפס על תחבורה ציבורית, מים וחשמל • דרעי דרש למעלה ממיליארד שקלים, בעוד האוצר מוכן לממן 680 מיליון שקלים • הממשלה הסמיכה את השניים להגיע להסכמה

חילוקי דעות בישיבת הממשלה בין השרים אריה דרעי ומשה כחלון על גובה הסכום שדורש יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי למימון תוכניתו למע”מ אפס על תחבורה ציבורית, מים וחשמל.

השר דרעי דורש למעלה ממיליארד שקלים לתכניתו, בעוד האוצר מוכן לממן 680 מיליון שקלים.

הממשלה הסמיכה בישיבה את השרים דרעי ושר האוצר כחלון להגיע להסכמה בעניין.

ההוזלה הייתה אמורה להיכנס לתוקף החל ב-1 בינואר 2016, אך כרגע נראה כי הסיכוי שהיא תתבצע במועד זה קלוש.

שכן, גם אחרי שהשרים יגיעו להסכמות ביניהם על גובה התיקצוב, אחרי שהצעת החוק תאושר בממשלה היא תצטרך לעבור בכנסת בשלוש קריאות.

בהצעת החוק שהוגשה לממשלה לא נאמר מה עלותה הכספית לתקציב המדינה, וגם לא נאמר כיצד יובטח כי מביטול המע”מ על שלושת מוצרי היסוד האלה ייהנו בעיקר השכבות החלשות.

הצעת החוק היא פרי יוזמה של השר דרעי, ואחת מהבטחות הבולטות של תנועת ש”ס במסע הבחירות לכנסת. על ישום המע”מ אפס סוכם גם בהסכם הקואליציוני שעליו חתמו ראש הממשלה ודרעי, לפני הקמת הממשלה.

בחודש שעבר ניסו ראש הממשלה, משרד האוצר ונגידת בנק ישראל לשכנע את דרעי לרדת מההתעה להחיל מע”מ 0% על תחבורה הציבורית, חשמל ומים, בטענה כי שיעורי מע”מ שונים יפגעו ביכולת הגבייה של רשות המסים – אך דרעי התעקש.