ההורים: “אנו מיצרים לשתף שבנינו חשוד בפרשת דומא”

חיים טוויל
|
י"ג טבת התשע"ו / 25.12.2015 09:47
הוריו של אחד החשודים בפרשת הרצח בכפר דומא שלחו מכתב לשכניהם ביישוב: “כפי הנראה בקרוב הדברים יתפתחו ויפורסמו לחומרא” • מצהירים: “אנו לא מסכנים ולא חרב עלנו עולמנו” – ומבקשים מהשכנים להיערך לקראת הפירסום והגעת התקשורת

חקירתם של הצעירים החשודים בהצתת הבית בכפר דומא עדיין נמשכת בחדרי החקירות של השב”כ.

למרות שהמידע על התפתחות החקירה אינו רב, בני משפחות העצורים כנראה מבינים כי ייתכן ולחוקרים יש הוכחות כי בנם היה חלק מחוליית הטרור שביצעה את רצח שלושת בני המשפחה הפלסטינית.

אחת מאותן משפחות שיגרה מכתב – שנחשף על ידי חופי עמוס באתר nrg – אל שכניהם ביישוב בו הם מתגוררים ביהודה ושומרון, ככל הנראה על רקע הערכה כי בימים הקרובים ייחשפו פרטי הפרשה, יחד עם שמו של בנם.

“אנו מיצרים מאוד לשתף אתכם שבנינו הבכור … נעצר לפני למעלה משלושה שבועות כחשוד בפרשת דומא, עבר חקירות קשות ביותר מבחינה גופנית ונפשית, וכפי הנראה בימים הקרובים הדברים יתפתחו ויפורסמו לחומרא”, פותחים ההורים את מכתבם.

ההורים מפרטים את השתלשלות חייו של בנם: “בתחילת גיל הנעורים … עבר להתגורר בגבעות, התחתן לפני כשנתיים והוא אב לבת, בת כשנה. בתחילה גרו בגבעת…”, והם ממשיכים ומספרים על היישובים בהם התגורר עד למעצרו.

“(היישוב -השם המלא אסור לפרסום) הינו משפחה אחת גדולה ולכן אנו משערים כי לא קל לכם לשמוע זאת ומצטערים להיות מבשרים בשורה קשה שכזו”, הם כותבים, “הורים נשארים הורים גם כשילדיהם לא הולכים בדרכם וגם כשהם נחשדים בעבירות חמורות מעין אלו, אנו מאמינים בחפותו ונראה מה יראנו השם יתברך בסתרי השגחתו”.

ההורים ממשיכים וכותבים: “גם בשעה כה מייסרת מבחינה משפחתית, אנו לא מסכנים ולא חרב עלנו עולמנו”.

משפחתו של העצור מתייחסת גם לצד המעשי, ברגע שיפורסמו שמו ופרטיו. הם מבינים כי היישוב בו הם מתגוררים יהיה כתובת לכלי התקשורת – ועל כן מבקשים משכיניהם מספר דברים:

“לעת עתה בתקופה הקרובה בה יצאו הפרסומים אנו נבקש שלא לפנות אלינו. כוחותינו יופנו בעיקר לחיזוק ותמיכה במעגל המשפחתי של הורינו המבוגרים, אחינו וילדינו ולכן לעת עתה אפשר לשלוח סמס. בהמשך על תחששו מלפנות אלינו לפי הרגשת לבכם.

“איך ומה להסביר ולומר לילדים? סומכים על התבונה של כל משפחה ומשפחה ביישוב שמכירה אותנו ואת דרכנו שתמצא את הדרך הנכונה כיצד ומה לומר לילדיכם בגילאים השונים”.

לגבי כלי התקשורת הם כותבים: “אני מעריך שמזכירות היישוב ושאר הגורמים הקהילתיים יתכנסו וידונו במשמעויות השונות, בכל אופן נבקש מכולם לשמור על פרטיות משפחתנו כולה מכל הצדדים ובכל המעגלים”, חותמים ההורים את מכתבם.

מכתב, עצורי דומא