הרב ראובן ביכמכר ועופר בן ארי הי”ד נרצחו בפיגוע בשער יפו

בשערי צדק נפטר עופר בן ארי הי"ד שנפצע בפיגוע בירושלים • בהדסה עין כרם נפטר פצוע נוסף - הרב ראובן ביכמכר הי"ד ר"מ בישיבת אש התורה • הנפטר נפגע מירי של שוטרות מג"ב שניטרלו את המחבלים • השוטרות: "הבנו שיש שניות אחדות"
יוני גרין
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 19:08

הפיגוע בירושלים גבה את חייהם של שני יהודים: בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר הערב (רביעי) עופר בן ארי הי”ד. בבית החולים הדסה עין כרם נפטר הרב ראובן ביכמבר הי”ד. בנוסף, מאושפז בבית החולים חסיד דארג הפצוע באורח קשה [שמו לתפילה, מרדכי בן מרים].

הרב ראובן ביכמכר הי”ד יליד ארגנטינה כבן 45 הינו ר”מ בישיבת אש התורה בירושלים. עופר בן ארי הי”ד הינו תושב ירושלים, אב לשני ילדים כבן 40. ככל הנראה הוא נפגע מירי של שוטרות מג”ב שניטרלו את המחבל בזירה. הלוויתו תצא הלילה בשעה 22:30 מבית הכנסת “חניכי הישיבות” בקרית יערים-טלז סטון, בדרכה להר המנוחות.

מנכ”ל אש התורה  סטיב בורג פרסם הודעה ברשת החברתית בה כתב: “משפחת אש היקרה, בצער רב אני חייב להודיע ​​לכם על פטירתו של הרב ראובן בירמכר הי”ד, הרבי האהוב שהשתתף בתכנית הספרדית שלנו.

“הרב העביר בבוקר שיעור תורה ונרצח בדרכו החוצה מהעיר העתיקה. אני אודע מאוחר יותר על פרטי ההלוויה, בה תשתתף כל הישיבה”. לסיום כתב בורג: “מי ייתן והקב”ה יחזק את כולנו בתקופה קשה זו, ויעמיד את כל האחראים לצדק”.

מחקירה ראשונית הכוללת עדויות של שוטרים ועדי ראייה עולה כי אחד המחבלים ניסה, גם לאחר הירי של לוחמות מג”ב, לקום והשתולל באופן מאיים כשהוא עדיין אוחז בסכין. אזרח שהגיע עם מוט פעל על מנת לסייע בנטרול האיום מצד המחבל וחבט בידו במטרה לשחרר ממנה את הסכין והאיום, בצד שוטר שהמשיך במאבק לנטרולו עד להשתלטות מלאה עליו.

כונן מד”א חובש בכיר נאסר זחימאן, שהגיע למקום, סיפר לאתר וואלה: “הדרכתי שיעור נהיגה כשלפתע אני רואה את המחבלים דוקרים עוברי אורח. עצרתי את כלי הרכב ויצאתי עם הציוד. ראיתי שני פצועים שוכבים כשהם סובלים מפציעות חודרות בפלג גופם העליון והתחלתי בטיפול רפואי. מהר מאוד הגיעו כוחות נוספים שלנו למקום”.

.פיגוע

מהמשטרה נמסר כי האזרח נשאר בזירה ונגבתה עדותו. “חקירת האירוע תימשך עד לקבלת תמונה מלאה של כל אשר התרחש בזירת הפיגוע”, אומרים במשטרה.

שתי הלוחמות שחזרו מוקדם יותר את שאירע, “ראינו לפחות שלושה אנשים, שמתחילים לרוץ לכיוון כיכר צה”ל לכיוון שער יפו ממש בריצה מטורפת, מבינים שקרה שם משהו”.

“ישר רצנו אליהם לראות מה קורה, וראינו שניים על אחד”, הוסיפו השתיים. “ראינו את שני המחבלים דוקרים אזרח והבנו שיש לנו שניות אחדות לפעול לפני שימשיכו בפיגוע הרצחני…ביצענו ירי לעבר המחבלים עד שנפלו ארצה”.

שני המחבלים, שאחד מהם נהרג בזירה ומותו של השני נקבע בבית החולים הדסה עין כרם, הם: ענאן מוחמד אבו חבסה, ועיסא יאסין עסאף, שניהם ממחנה הפליטים קלנדיא בצפון ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות