פרקליט המדינה על משפט זדורוב: “מקווה שבכך יסתיים מחול השדים”

פרקליט המדינה שי ניצן מביע תקווה שההכרעה בעניינו של רומן זדורוב תשים קץ ל'מחול השדים' סביב הפרשה • "במשך שנים נוהל מסע הכפשה נגד שוטרים, עדים מומחים, פרקליטים שטיפלו בתיק
אליעזר היון
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 18:01

פרקליט המדינה מביע תקווה הערב [ד] שפרשת זדורוב הסתיימה: “פסק הדין של בית המשפט העליון נתן תשובה ברורה, אני מקווה שפסק הדין ישים קץ למחול השדים”.

ניצן מתח ביקורת על מה שהוא הגדיר “מסע הכפשה” לאורך תשע שנות ההליך המשפטי. “במשך שנים נוהל מסע הכפשה נגד שוטרים, עדים מומחים, פרקליטים שטיפלו בתיק. בפסק הדין נקבע כי כל ראיה נבחנה עד דק. בית המשפט קבע את דברו בקול ברור וצלול” אמר ניצן.

ביחס לשופט המיעוט דנציגר שביקש לזכות את זדורוב מחמת הספק אמר הפרקליט: “מדובר במקרה שהוא אינו גבולי כלל ומדובר בהרשעה מוצקה. גם השופט דנציר הדגיש כי כפסע היה בנו לבין הרשעה ושמדובר במקרה גבולי ביותר. חייבים לכבד את פסק דינו של בית המשפט העליון”.

הבוקר דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש רומן זדורוב וקבע כי הוא זה שרצח את הילדה תאיר ראדה ע”ה, בת ה-13, בדצמבר 2006.

השופט יורם דנציגר, שישב בראש ההרכב, היה היחיד מבין השלושה שקבע שיש לזכותו מאשמת הרצח. השופטים יצחק עמית וצבי זילברטל דחו את הערעור.

דנציגר, שהיה בדעת מיעוט, היה זה שהקריא את פסק הדין: “הצטברות הראיות מטילה צל כבד בשאלת חפותו. לאחר שבחנתי את הראיות הגעתי למסקנה כי יש לזכות את המערער מחמת הספק”.

הנוכחים באולם קראו קריאות שמחה בטעות, משום שחשבו שזהו פסק הדין. גם רוב אתרי החדשות דיווחו על זיכוי. רק אחר כך הבינו כי זדורוב הורשע בדעת רוב.

זדורוב הורשע פעמיים בבית המשפט המחוזי ברצח תאיר ראדה , ונשלח למאסר עולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות