בנט: “לא תולים אנשים מהרגליים. מאמינים לבן גביר או לאיילת שקד?”

חיים טוויל
|
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 13:07
שר החינוך הדגיש כי הוא מפקח על פעולות השב”כ: “הציונות הדתית זה רועי קליין ועמנואל מורנו, לא חבורה של אנרכיסטים” • עו”ד עדי קידר מארגון חוננו: “שמעתי וראיתי ממקור ראשון את אשר התרחש בחדר החקירות, להבדיל מכבודו אשר ניזון מטיעונים שנשמעו בפניו מכלי שני או שלישי”

שר החינוך  נפתלי בנט, שהשתתף הבוקר (רביעי) בכנס המנהלים של הציונות הדתית שארגנו העיתון ‘בשבע’ ואתר ערוץ 7 בירושלים, אמר על חקירת החשודים בהצתה בכפר דומא: ”הם רוצים לפרק את מדינת ישראל. הרצח בדומא היה אמצעי כדי להפיל את הציונות הדתית ומדינת ישראל. אלה טרוריסטים – והממשלה קיבלה החלטה להתייחס אליהם כך”.

באשר לטענות על עינוי העצורים בחקירתם, ציין בנט כי זו הדרך למניעת ‘דומא 2′, אם כי, לדברי בנט, הנחקרים לא עוברים התעללות.

“בדקתי לעומק, וגם שרת המשפטים: לא תולים אנשים מהרגליים, ולא היה ניסיון התאבדות, הכול מפוקח ומבוקר ברמה ההדוקה ביותר. אני שואל: אתם מעדיפים להאמין לאיתמר בן גביר, או לאיילת שקד, שרת המשפטים של מדינת ישראל, ולמוסדות המדינה?”, הדגיש בנט.

“יש חצי מליון יהודים ביהודה ושומרון, אנשים נפלאים”, הוסיף בנט. “הציונות הדתית זה רועי קליין ועמנואל מורנו, לא חבורה של אנרכיסטים. האחריות שלנו היא לגדל דור שמאמין במדינה, אנחנו המדינה. אנחנו שרי המשפטים והחינוך. המדינה לא מושלמת ויש לנו אחריות על הכל, אז בואו נתקן”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג כמה מהחשודים במעורבות ברצח בכפר דומא, פנה אמש לבנט במכתב חריף ומחה על דבריו, המגבים את העינויים שעברו הנערים העצורים בידי השב”כ.

“נדהמתי לשמוע בכלי התקשורת את הגיבוי המלא שניתן על ידך וחבריך למפלגה לאלימות הברוטאלית שהופעלה כנגד הנחקרים, וזאת בהמשך ל’מגננת הנגד’ עליה הורה ראש הממשלה באמצעותכם ובאמצעות עובדי השב”כ בדימוס”, כתב עו”ד קידר במכתב שצוטט בערוץ 7.

לדבריו, השב”כ לא הכחיש ולו פעם אחת את הטענות שהשמיעו החשודים לגבי האלימות, ”אלא רק ביקש לשוות לאלימות זו צידוק משפטי וכסות של סמכויות שנתנו לבצע אלימות זו”, הדגיש קידר.

“שמעתי וראיתי ממקור ראשון את אשר התרחש בחדר החקירות, להבדיל מכבודו אשר ניזון מטיעונים שנשמעו בפניו מכלי שני או שלישי”, כתב עו”ד קידר. “בנסיבות אלו מצאנו לנכון לפנות אליך תוך הבעת מורת רוח מגיבוי מוקדם ומלאכותי זה”.