“לא פחות מהיסטורי”: הושג הסכם בין ההסתדרות והאוצר

קצת אחרי השעה שתיים לפנות בוקר הודיעו בהסתדרות ובאוצר כי חתמו על הסכם שכר חדש, והשביתה נמנעה • עלות ההסכם מוערכת בכ-8 מיליארד שקלים • עובדי המגזר הציבורי יזכו לתוספות שכר בפריסה על פני 3.5 שנים
שייע קליין
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 08:30

משרד האוצר וההסתדרות הגיעו הלילה (רביעי) להסכם שמנע שביתה במשק, שהיתה אמורה להתחיל בבוקר.  עלות ההסכם מוערכת בכ-8 מיליארד שקלים

על פי ההסכם החדש, שכרם של עובדי המדינה יעלה ב-7.5% בשלוש השנים הקרובות במקום 11% שדרשה ההסתדרות.

חצי מההעלאה צפויה להיות מדורגת לטובת העובדים החלשים.

בנוסף, כ-450 אלף עובדי המגזר הציבורי גם יזכו לתשלום מענק חד-פעמי בגובה 2000 ש”ח שישולם בשתי פעימות – 1,000 ש”ח בינואר 2016 ועוד 1,000 ש”ח בינואר 2017.

ההסכם מביא בשורה להורים אשר עובדים במגזר הציבורי באמצעות מתן יום חופש נוסף באוגוסט, שניתן יהיה לנצלו גם לקיצור ימי עבודה בחודש זה. סעיף זה יש בו בכדי להקל בעיקר על הורים עובדים.

עוד סוכם על פתרון סוגיית ההעסקה בחוזים האישיים בשלטון המקומי וקביעת מכסה של 5% מהעובדים שיועסקו בחוזים אישיים.

שר האוצר, משה כחלון, בירך על ההסכם שהושג ומנע את השביתה: “ההסכם הזה משנה את כללי המשחק ואומר באופן ברור – מה שהיה הוא לא מה שיהיה. העובדים מקבלי השכר הגבוה הראו סולידריות חברתית ואמרו באופן מפורש שהם מוכנים לוותר עבור מקבלי השכר הנמוך. ההסכם הזה הוא לא פחות מהיסטורי.

“לאחר שנים של הסכמים שהרחיבו את הפערים בין מקבלי השכר הגבוה למקבלי השכר הנמוך במגזר הציבורי, אנחנו מביאים היום בשורה של ממש”.

יו”ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך גם הוא על ההסכם: “אני רוצה לברך היום את עובדי המגזר הציבורי ואת שר האוצר. עשינו היום יחד היסטוריה בעלת משמעותית חברתית חסרת תקדים. הוכחנו שבהידברות אמיתית ניתן לבצע מהלכים שטרם נראו כאן בהיקפם ומשמעותם. הסכם השכר החדש במגזר הציבורי מחולל מפנה. לראשונה הפכו הסכמי השכר לכלי אפקטיבי לצמצום פערים לבעלי שכר נמוך במגזר הציבורי.

“זו דרמה גדולה – אנו משנים מוסכמות יסוד. אני חושב שהתקדים הזה מקבע נורמות במשק בכללותו. אני מברך את שר האוצר ואת צוותו על האופן שבו נוהל המשא ומתן הזה. מדינת ישראל הרוויחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות