בן גביר: מרשי נשבר והודה במיוחס לו. נפתלי בנט: להפעיל יד קשה ביותר

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד המרכזי בפרשת דומא: "בעיניי ספק רב מאוד אם אפשר להשתמש בדברים שהוא מסר. הם הפכו אותו לצל אדם'' • שר החינוך: "מה שאנחנו רואים פה זה טרור. להפעיל יד קשה ביותר כדי למנוע את הדומא הבא"
חיים טוויל
י' טבת התשע"ו / 22.12.2015 11:10

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את החשוד המרכזי בפרשת הצתת הבית בכפר דומא, סיפר הבוקר (שלישי) כי מרשו הודה במעשים שייחסו לו חוקרי השב”כ, לאחר  עינויים קשים שביצעו בו, לדבריו.

“הטרדות מיניות כלפי מרשי, פגיעה במקודש לו, בעולם הערכים שלו בשמירת התורה והמצווה שלו, מניעת שינה לתקופה כל כך ארוכה. אחרי שהחוקרים עוברים את השלבים האלה ומרשי דבק באמת שלו הם פשוט מקבלים רישיון להרוג.

“בשלב מסוים נכנסים לחדרו ארבעה בריונים שמכים אותו וקושרים אותו במיטת סדום. תיאורים מזעזעים ומחרידים: קשירות בתנוחות הפוכות, הופכים אותו ועוד פעם מפילים אותו ועוד פעם מפילים אותו, עד שהוא צועק ‘די! עזבו אותי, תנו לי ללכת, לא עשיתי כלום’. אבל אומרים לו ‘אם לו תתן הודאה אנחנו ממשיכים'”.

לדברי בן גביר, “הם הצליחו לשבור אותו. בעיניי ספק רב מאוד אם אפשר להשתמש בדברים שהוא מסר. הם פגעו בו והפכו אותו לצל אדם”.

עו”ד בן גביר דורש להפסיק את החקירה היות ומרשו הודה רק בשל העינויים שעבר. ”בדברים שמרשי מסר אין ולא כלום כי אדם במצב כזה יכול להודות בכל מה שרוצים. מרשי צריך פסיכיאטר וטיפול רפואי”, הוסיף. 

מהשב”כ נמסר: “לנוכח האיום הביטחוני המשמעותי הנשקף מפעילותם בשטח של חברי ההתארגנות, והחובה לסכל מבעוד מועד את כוונתם להמשיך ולבצע פיגועי טרור חמורים העלולים להוביל לפגיעות בנפש, נעצרו לחקירה מספר פעילים מרכזיים בהתארגנות הטרור, ואלה נחקרו באופן אינטנסיבי על אודות החשדות המיוחסים להם.

“שירות הביטחון הכללי הינו ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות השב״כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועמ״ש לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט”.

בתוך כך, יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט קרא הבוקר (שלישי) לפעול ביד קשה נגד מבצעי פיגוע ההצתה בדומא.

“מה שאנחנו רואים פה זה טרור”, אמר בנט בראיון שהעניק לרזי ברקאי בגלי צה”ל,  “אלו אנשים שלא מכירים במדינת ישראל כמדינה לגיטימית, וממש מנסים לחולל מעין מלחמת גוג ומגוג.

“אנחנו צריכים להפעיל את היד הקשה ביותר נגד אותם אנשים כדי לתפוס את רוצחי דומא, ועוד יותר חשוב – כדי למנוע את הדומא הבא. אם לא נפעל תהיה דומא נוספת”.

בנט הבהיר כי הקבינט המדיני-ביטחוני מגבה את פעולות שירות הביטחון הכללי. “אני מקבל את המידע שלי כחבר קבינט, וזה המידע שאנחנו מקבלים מהגורמים. צריך להבין שהאנשים האלה רוצים להפריד בין הארץ לבין המדינה, הם רוצים לייצר מעין אנרכיה או דבר דומה ולמוטט עלינו את המדינה של עצמנו. פשוט צריך להגיע לרוצחים בהקדם האפשרי ולטפל בדבר הזה”.

בנט  הוסיף: “נכנסתי לעובי הקורה בעניין הזה כי שמעתי המון המון דברים, ואני יכול להודיע שכל הפעולות שנמצאות והן בהחלט פעולות יוצאות דופן לאור המצב יוצא הדופן. הן כולן בבקרה ובפיקוח משפטי צמוד, במטרה למנוע את הפיגוע הבא.

“צריך לדעת – השב”כ הוא מי שמגן עלינו יומיום מהפלסטינים, עלינו לסמוך גם על אותו שב”כ גם עכשיו בפעולה הזאת”.

בנט התייחס גם לדבריו של חברו לסיעה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’, שאמר כי ההצתה בכפר דומא אינה אירוע טרור: “צר לי, אני חושב שחבר הכנסת סמוטריץ’ טועה. רצחו פה משפחה שלמה בשנתה – לשם מה? כדי להפיל את מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לא בחרתם במפלגת יחד ???? בנט אפס
    22/12/2015 14:43
    אליהן
  1. בנט שונא דתיים אמיתיים

  2. יש אחרים שאומרים כל הזמן שהוא הודה והוא לא הודה, זה עוד שקר שנועד לאמת את עלילותיהם, האשה שרוצחת ילדיה מעלילה את מה שעשתה בעצמה.
    27/12/2015 01:00
    אשר
  3. אז מי שחושב שהוא הודה זה דיווח שקרי. הם מבלבלים את כולם בשקריהם שנים על גבי שנים.