חטיפת סרבני הגט: 5 חרדים עומדים בפני מאסר עולם

חבר מושבעים פדרלי קיבל אתמול את כתב האישום נגד חמישה חרדים מלייקווד, ברוקלין ומונסי, המואשמים בקשירת קשר לביצוע חטיפה, כדי לאלץ גברים להעניק גט לנשותיהם העגונות • העונש המירבי שעלול להיגזר עליהם: מאסר עולם • נלכדו לאחר מבצע חשאי של ה-FBI • שלושה נוספים הואשמו במעורבות בפרשה
כ"ג אייר התשע"ד / 23.05.2014 13:20

חבר מושבעים פדרלי קיבל אתמול (חמישי) את כתב האישום נגד חמישה חרדים, המואשמים בקשירת קשר לביצוע חטיפה, כדי לאלץ גברים להעניק גט לנשותיהם העגונות.

כתב האישום מייחס לחמישה קשירת קשר וחטיפה בדרכים שונות, ומאשים אותם במספר מקרים של חטיפה וניסיון חטיפה.

הרב מנדל אפשטיין בן 68 מלייקווד, מרטין ולמרק בן 56 ממונסי, ג’יי גולדשטיין בן 60 מברוקלין, ובנימין סטילמר בן 38 מברוקלין, ובנו של אפשטיין, דוד בן 39 מלייקווד – הואשמו, יחד עם אחרים, בקשירת קשר לביצוע חטיפה בעשירי לאוקטובר 2013. שלושה אחרים, כולל בניו של ג’יי גולדשטיין, אברהם ומשה, בני 34 ו-31, שניהם מברוקלין, הואשמו גם הם במעורבות.

דוד אפשטיין הואשם כבר בעבר בחטיפה לצורך כפיית גט בשנת 2009, ופעם נוספת ב-15 במאי 2014.

בפני כולם עומד עונש מאסר העלול להגיע עד מאסר עולם. כמו-כן, כל אחד מן האישומים נושא $250,000 קנס, או פעמיים הרווח מביצוע העבירה.

על פי המסמכים שהוגשו בתיק וממה שנאמר בבית משפט עולה:

הבולשת הפדראלית ה-FBI  פתחה במבצע חשאי, לאחר שנודע לה על מקרים בהם דוד אפשטיין וגולדשטיין היו מעורבים, לכאורה, בחטיפה ובתקיפה של גברים יהודים, בכדי לכפות עליהם נתינת גט.

במהלך החקירה החשאית, מנדל אפשטיין ומרטיק ולמרק תועדו כשהם דנים בתכניות לחטוף ולענות את האנשים. כמו כן, בפגישה עם סוכנים סמויים, שהתקיימה בביתו של אפשטיין ב-14 באוגוסט 2013, הציג אפשטיין תכנית שלימה, כולל לכידה ותקיפה בשוקר חשמלי.

באותה פגישה ציין אפשטיין כי החטיפה תעלה $10,000 כתשלום לבית הדין הרבני בעבור אישור הפעולה, ו-50,000$ נוספים עבור ‘”חברה הקשוחים”. אחד מהבלשים הסמויים שילם 10,000$ לאפשטיין.

בציתות לשיחות הטלפון שבוצעו לאחר מכן, הוקלט תכנון הפעולה ודרכי התשלום. כמו כן תועדו אפשטיין וגולדשטיין כשהם נוסעים לבדוק מחסן במידלסקס שבניו ג’רזי, בו תכננו לכלוא את הקורבן.

ב-9 לאוקטובר 2013, גולדשטיין, סטילמר ומספר אנשים נוספים נסעו מניו יורק למחסן בניו ג’רזי בכדי לבצע את ‘החטיפה’.

ה’צוות’ הגיע למחסן בשני מיני-וואנים חשוכים, יחד עם אחד מהסוכנים הסמויים. הם התהלכו מחוץ למחסן עם פנסים, וחברי הצוות נכנסו ויצאו מהמשרד כשהם לובשים תחפושות, כולל מסכות סקי, מסכות מקושקשות ובנדנות, ודנו ביניהם בפרטי התכנית. בידיהם נשאו חבלים, סכין כירורגית, מברג, שקיות פלסטיק, ופריטים המשמשים לכתיבת גט.

בשלב זה סוכני ה-FBI פרצו למקום ועצרו את שמונת חשודים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כך התמוטטה האימפירה, ארוך אבל שווה
    23/05/2014 14:17
    אנונימי
  1. אז בתחילה הקימו גטו בו התגודדו חלק מהעם שהחליט לקבל על עצמו שלא לסור מהדרך המסורה.

    הכל התנהל על מי משורות, כשנזקקו לפתרון פנו לבי”ד…

    אבל אז אח מהיותר נחשבים לא הצליח לקבל בבי”ד את שהוא ציפה להשיג ובהיותו תלמיד חכם בפני עצמו הוא היה משוכנע שעל חבריו יושבי הבי”ד לתת לו גם מה שלא מגיע לו עפ”י דין וכנקמה פנה לערכאה…

    בפעם הבאה שקרה כזה מקרה, החליט הנסחט לעשות מעשה אשר לא יעשה והחליט לעכב גט… הסוחט החליט שלא לוותר ולכפות עליו גט….

    וכך המשיכו להם העניינים להתנהל עד שנמצא גם נסחט שהוא בן של תלמיד חכם בפני עצמו שחשב יחד עם אביו כי על חבריו הדיינים להסכים עימו ולפסול את הגט ועל כן פנה לערכאה נגד כופי הגט.

    ככה זה כשהופכים את התורה כקרדום לחפור בה, ככה זה כשהבתי דין משמשים את יושביהם לפעול טובות וקולות לחבריהם.

  2. משה
    23/05/2014 17:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. שלא היו טיפשים אלא יברחו מארה”ב לפני מתן הכרעת הדין.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   23/05/2014 21:01

      יסגירו אותם בחזר ואז ישלמו כפול