יו”ר ההסתדרות הודיע: שביתה החל מיום ד’ במגזר הציבורי • מי ישבות?

השביתה הוכרזה על רקע המאבק על עדכון השכר של עובדי המגזר ולאחר שהמשא ומתן עם האוצר בעניין הגיע למבוי סתום • ומי צפוי לשבות?
שייע קליין
ט' טבת התשע"ו / 21.12.2015 14:29
יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע היום (שני) בהפגנה בה השתתפו כ-2,000 עובדי ההסתדרות מול משרד האוצר, על שביתה בכל המגזר הציבורי החל מיום רביעי הקרוב ב-06:00 בבוקר.בשביתה ייקחו חלק גם הסתדרות המורים וארגון המורים.
העילה לסכסוך עם האוצר: דרישות ההסתדרות לעדכון השכר במגזר הציבורי והמבוי הסתום במשא ומתן מול האוצר בנושא הסכם שכר חדש לעובדי המגזר.

אתמול הסתיימו שלוש שעות דיונים בין הצדדים במבוי סתום, ובהסתדרות נערכים לשביתה כללית שתכלול את כל משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות ושלוחותיהם, נמלי התעופה והים, רכבת ישראל, הבנקים, וכל מערכת החינוך היסודית והעל יסודית. בבתי החולים הממשלתיים תהיה מתכונת שבת.

היום יימשכו הניסיונות להגיע להבנות.

בתוך כך, איגוד לשכות המסחר הגיש הבוקר בקשה דחופה לבית הדין הארצי לעבודה להוצאת צו מניעה כנגד כוונת ההסתדרות להשבית את כלל המשק החל מיום רביעי הקרוב.

בעתירת איגוד לשכות המסחר נכתב: “מדובר בפעם הרביעית בתוך שנה אחת בלבד, בה מאיימת ההסתדרות לנקוט בנשק יום הדין ולהפעיל את זכות השביתה במסגרת שביתה כללית במשק. המשק הישראלי לא יכול להיות שבוי חדשות לבקרים באיומי השביתה של ההסתדרות”. בעתירה מודגש: “ההכרזה כשלעצמה, אף אם איננה יוצאת אל הפועל, יש בה כדי לגרום לנזקים כבדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות