היועץ המשפטי דורש מהרב פינטו להתייצב בארץ ב-1 ביוני

על רקע שידור 'עובדה' בערוץ 2 העוסקת ברב יאשיהו פינטו ובחשדות נגדו, פרסם הערב הרב מכתב לחסידיו: "מעולם לא הענקתי פרוטה בשביל טובות הנאה" • ימסור עדות על טובות ההנאה שהוענקו לכאורה לארביב ומשפחתו, ויבדק בפוליגרף • אם החומר יצדיק כתב אישום נגד ארביב - יחתום הרב על הסכם עד מדינה
יוני גרין
כ"ג אייר התשע"ד / 22.05.2014 23:36

הרב יאשיהו פינטו, השוהה בחו”ל זה כמה חודשים, פרסם הערב (חמישי) מכתב לחסידיו, בו הוא טוען כי מעולם נתן פרוטה כדי לקבל טובות הנאה. מכתבו של הרב פינטו מתפרסם על רקע תכנית הסיום של ‘עובדה’ בערוץ 2, שעוסקת ברב ובחשדות נגדו.

בפתח האגרת מספר הרב פינטו כי בחודשים האחרונים קיים את הציווי “והייתם נקיים מה’ ומישראל” ולכן גזר על עצמו לדבר רק מקורביו וחסידיו. “אך מה שהלב חושק הזמן עושק וזה העת לדבר טפח ומתפללים להקב”ה שטפחיים ויותר יישארו מכוסים ולא נצטרך לעולם לומר את שבליבנו עד שבורא עולם יסיר את המסכים והאמת תצא לאור.

“השתדלנו בכל כוחנו בימים מרים ממות לא לערב את הקהילה הקדושה בשום עניין ולא לעשות את המצב הקיים למלחמת קודש, אלא התמודדנו עם היגון והצער לבד עם בני משפחתי ורבים רבים עדיין לא מבינים ולא יודעים מאומה מכל אשר קרה אותנו”.

הרב פינטו טוען כי מעולם לא העניק פרוטה בשביל טובות הנאה. “כל אשר עשיתי באהבה ובשמחה לכל יהודי אשר בא לביתנו, שמחתי בשמחת כולם, בכיתי בבכי כולם, כאבתי את כאב כולם, וגם כאשר עזרתי למי מאנשי המרות והחוק – עשיתי זאת בלב שלם ולשם שמים, בלי ציפייה לשום תמורה, אלא מכאב ומצער אשר דאג למלאות את ליבי ביגון ליבם”.

בתוך כך ב’עובדה’ נחשף כי היועץ המשפטי לממשלה  שוקל להגיש כתב אישום נגד ניצב מפקד יחידת להב 433 בדימוס מנשה ארביב, באשמת הפרת אמונים. לפי גורמים בכירים המקורבים לחקירה, ארביב – שפרש מהמשטרה בעקבות ‘פרשת פינטו’,  הודה בפני יהודה וינשטיין כי הרב יאשיהו פינטו הציע לו בשתי הזדמנויות שונות שוחד של אלפי דולרים במזומן.

על הצעות השוחד לכאורה האלה, כך לפי החשד, לא דיווח ארביב בזמן אמת לממונים עליו. מה שמהווה, לכאורה, הפרת אמונים מצדו של הקצין הבכיר לשעבר.

בראיון ב’עובדה’ מתייחס ארביב לראשונה לטיב הקשר בינו לבין הרב פינטו. בתשובה לשאלה אם לא ראוי היה שיעדכן את מפקדו בשיחתו עם הרב פינטו, ובניסיונות הרב להפעילו נגד בכירי המשטרה שהיו מעורבים בחקירה – ענה ארביב: “למה הייתי צריך?”

עוד נחשף בכתבה כי היועץ המשפטי לממשלה דורש מהרב פינטו להתייצב בארץ ב-1 ביוני, כדי למסור עדות על טובות ההנאה שהוענקו לכאורה לארביב ומשפחתו, ולהיבדק בפוליגרף על גרסתו. אם יימצא שהחומר מצדיק הגשת כתב אישום נגד ניצב ארביב, לפי התחקיר ב’עובדה’, הרב פינטו יחתום על הסכם עד מדינה במסגרתו יעמוד לדין באשמת ניסיון מתן שוחד לראש יאח”ה הנוכחי, תת ניצב אפרים ברכה.

במקרה כזה הפרקליטות תדרוש שיוטל עליו עונש שלא יעלה על שנה מאסר בפועל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב פינטו עוזר לעגונות
    23/05/2014 00:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. וזה התוצאות מי שעוזר לשבור בתים מקבל חזרה בגדול מהקב”ה