צפו בתיעוד: תושבת חברון מכה פעילת שמאל שמפריעה לחיילים

חיים טוויל
|
ד' טבת התשע"ו / 16.12.2015 17:56
בסרטון שצולם ברחוב השוהדא, נראית ענת כהן, תושבת חברון, סוטרת שוב ושוב לפעילתשמאל שהגיעה מחו”ל לסיור בעיר • כהן: “אנרכיסטים ופעילים אנטישמיים מאירופה ומארצות הבית באים לחברון על מנת להסתובב בין החיילים ולהפריע להם במלאכת הקודש של הגנת תושבי העיר”

סרטון בו נראית ענת כהן, תושבת היישוב היהודי בחברון, מכה פעילת זכויות אדם הופץ היום (רביעי) ברשתות החברתיות – והפך ללהיט.

בסרטון נראית כהן בלווית תושב יהודי נוסף, כשהם מתעמתים עם פעילת שמאל מחו”ל, שביקשה לצלם ברחוב השוהדא – אתר בו מסתובבים פעילי שמאל רבים הנוהגים לתעד את פעילות חיילי צה”ל בעיר.

במהלך העימות אומרת הפעילה לשניים באנגלית: “אל תדחוף אותי.. תפסיקי להכות אותי… תתרחקי ממני”.

כהן סטרה לפעילה, וכאשר הגיעו חיילים להפריד בין הניצים, פונה אליהם הפעילה: “תוכלו לעשות משהו?” בתוגבה אומר התושב: “אסור להם לעמוד פה. הם לא יעמדו ליד הבית שלנו ויצלמו”.

הפעילה דורשת מהחיילים: “אני דורשת שתעצרו אותה. זה לא בסדר… אני רוצה שתעצרו את האישה הזאת”.

בתגובה ביקשה ממנה כהן באנגלית ללכת, וסטרה לה שוב.

בחודש אוקטובר תועדה כהן שוב כשהיא מכה פעיל שמאל מגרמניה. “למה אתה מצלם? אתה הורג אותנו”? אמרה לו אז כהן.

ענת כהן מסרה בתגובה לוואלה: “אנרכיסטים ופעילים אנטישמיים מאירופה ומארצות הבית באים לחברון על מנת להסתובב בין החיילים ולהפריע להם במלאכת הקודש של הגנת תושבי העיר”.

לדבריה, “הם ממש מפריעים לחיילים המוצבים בעמדותיהם לעשות את עבודתם נאמנה – כאשר אנחנו ניצבים מול איום טרור סכינים”.

כהן הוסיפה כי פעילי השמאל יכלו להיפצע בפיגוע האחרון: “רק בשבוע שעבר נפצעו במקום אזרח וחייל בפיגוע דקירה. המזל הוא שבאותה העת הפעילים האנרכיסטים הגויים לא נכחו במקום, כי זה יכול היה להיגמר אחרת. הם יכלו להיפגע מהסכין של המחבל או מתגובת האזרח והחייל שנאבקו בו.

“הם נדחפים ומבזים את חיילי צה”ל שמתמודדים עם מציאות מורכבת המכילה התרעות ממוקדות על המקום הספציפי הזה. אני מתנהגת אליהם כמו שאבא טוב מתנהג לילד שלו – הרי ש’חוסך שבטו שונא בנו'”.