יו”ר ההסתדרות הכריז: בשבוע הבא נפתח בשביתה במשק

אבי ניסנקורן דורש לשנות ולעדכן את השכר במגזר הציבור, במהלך שצפוי לעלות 11 מיליארד ש"ח למשק: "אני לא בעד שביתות, כיוון שזהו כלי ולא מטרה" • גם המורים מצטרפים לשביתה
שייע קליין
ד' טבת התשע"ו / 16.12.2015 14:08

יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז בצהריים (רביעי) כי בשבוע הבא תהיה שביתה במגזר הציבורי, אך סירב לנקוב ביום המדויק של השביתה ובהיקף שלה.

יו”ר ההסתדרות דורש ממשרד האוצר תוספת של 11% לעובדי המגזר הציבורי, אשר מתורגמים לכ-11 מיליארד שקלים, שתתפרס על פני חמש שנים. באוצר דורשים שינויים מבניים בתמורה לתוספת, אך ניסנקורן מתנגד.

יו”ר ההסתדרות אמר במסיבת העיתונאים שכינס: “ניהלנו מאבקים משמעותיים במהלך השנה וחצי האחרונים. אם זה העלאת שכר מינימום לעובדים, טיפול בעובדי הקבלן, תנאי הפנסיה שהשתנו ועוד. זה המאבק הבא שלנו. אני לא בעד שביתות. זה כלי, לא מטרה. אנחנו חייבים לגמור את הנושא הזה כבר החודש, כי השנה החדשה מתחילה בקרוב.

“צריך להתחיל בשביתה, אם המשא ומתן לא עובד. קיבלתי גם את התמיכה של חברי הבית, שהצביעו פה אחד. למרות זאת, נמשיך להתמודד עם האוצר ולשבת במטרה למנוע את השביתה. אם לא יהיה פתרון אנחנו נצטרך עוד כשבוע לצאת לשביתה. אני אומר את זה, כי אם נוכל להימנע מכך אני הראשון שאשמח”.

מזכ”ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן הכריז כי גם בתי הספר ישבתו בשבוע הבא. יו”ר ארגון המורים רן ארז צפוי להודיע הודעה דומה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות