לוחם גדוד ‘נצח יהודה’ שהיכה מחבל – יפצה אותו ב-1500 שקלים

במסגרת הסדר טיעון הודה הלוחם כי נתן אגרוף בודד למחבל בעת שזה היה אזוק, מאחר שהיה 'טעון': מצא אצלו ספר של היטלר • הלוחם שוחרר לאחר חודשיים מאסר והורדה לדרגת טוראי
חיים טוויל
ב' טבת התשע"ו / 14.12.2015 19:42

אחר חודשיים בכלא שוחרר היום (שני) לוחם גדוד ‘נצח יהודה’ שהואשם בהכאת מחבל ערבי, זאת לאחר שהגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות הצבאית.

במסגרת ההסדר הודה הלוחם בכך שנתן אגרוף בודד למחבל בעת שזה היה אזוק, וזאת בשל צעקותיו ועל רקע העובדה שהלוחם היה “טעון”, משום שבעת מעצרו של המחבל בכפר עתיל שבאזור טול כרם, מצא אצלו ספר של היטלר.

מדובר במחבל שהיה בכיר המבוקשים במבצע המעצרים של הגדוד באותו הלילה, והוגדר כיעד חשוב אשר צפויים להיות ברשותו אמצעי לחימה.

הלוחם הורשע בעבירה של ‘התעללות’, ובית הדין הצבאי גזר עליו חודשיים מאסר בפועל – אותם סיים לרצות היום, מאה ימי מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי, וכן פיצוי למחבל על סך 1,500 ש”ח.

השופטים קיבלו את בקשתו של עו”ד אהרון רוזה וקבעו כי ללוחם לא יהיה רישום פלילי, לאחר שחרורו מצה”ל.

המשפט בעניינם של שלושה לוחמים נוספים שהואשמו בפרשה נמשך.

עו”ד אהרון רוזה שייצג את הלוחם: ״גזר הדין שבו הוטלו 60 ימים על החייל שייצגתי משקף גישה נכונה ולפיה יירשם ללקוח רישום פלילי מופחת, אשר לא יפגע בו לאחר שיסיים שירותו הצבאי, ויאפשר לו לבחור בדרך של אזרח מועיל למדינת ישראל. הלוחם טעה טעות אחת ויחידה בשיקול דעתו, במהלך שירות קרבי ארוך וקשה״.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינה מפגרת אסור להתגייס
    14/12/2015 21:25
    וינשטיין
  1. עדיף לא להתגייס כמו צפון תל אביב

  2. פרקליטות מגעילה
    15/12/2015 01:26
    מרגיש תיעוב
  3. כיצד אפשר להתייחס למי שחבט במחבל כאילו חבט בראש הממשלה