ניסוי של המערכת ליירוט הטילים ‘חץ 3’ עבר בהצלחה

מטוס קרב של חיל האוויר מסוג F15 שיגר ממרכז הים התיכון טיל מטרה לעבר מדינת ישראל שדימה טיל איראני • מערכות החץ 3 איתרו את הטיל ושיגרו הטיל שנועד ליירט אותו • היירוט עצמו בוצע בחלל
חיים טוויל
כ"ח כסלו התשע"ו / 10.12.2015 10:40

משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, ביצעו הבוקר (חמישי) ניסוי יירוט מוצלח ראשון של מיירט ‘חץ 3’. מדובר בטיל נגד טילים שנועד ליירט טילים מתקדמים שבידי איראן.

מטוס קרב של חיל האוויר מסוג F15 שיגר ממרכז הים התיכון טיל מטרה לעבר מדינת ישראל שדימה טיל איראני.
אחר שיגור המטרה בשעה 08:12, גילה אותה מערך המכ”מים של מערכת החץ, העביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח אותה וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון שוגר מיירט ‘חץ 3’ לעבר המטרה.

לפי משרד הביטחון, מיירט ‘חץ 3’ ביצע את כל שלבי הטיסה על פי התכנון והשמיד את המטרה.

היירוט עצמו בוצע בחלל.

תוצאות הניסוי נותחו על ידי המהנדסים ונקבע כי הוא עבר בהצלחה. “ההצלחה בניסוי הינה אבן דרך משמעותית וצעד חשוב לקראת מבצעיות של אחד הפרוייקטים החשובים ביותר של מדינת ישראל ושל התעשייה האווירית”, אמר מנכ”ל התעשייה האווירית יוסי וייס.

“מדובר בפרוייקט מורכב ביותר מבחינה טכנולוגית, המציג יכולות וביצועים יוצאי דופן, בשיתוף פעולה הדוק עם השותף האמריקאי בואינג”, הוסיף וייס, “העבודה לקראת הניסוי נמשכה חודשים רבים ואנו שמחים שהוא הוכתר בהצלחה ומעתה מרוכזים מאמצים של המפתחים והמהנדסים בתעשייה האווירית בשלבי הפיתוח הבאים”.

בסוף פברואר האחרון אישרו במשרד הביטחון את קיומה של תקלה שאירעה בניסוי הקודם של ה”חץ 3″. במשרד הסבירו כי התקלה בניסוי הייתה בטיל המטרה עצמו ולא בטיל המיירט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות