הצעת חוק לצנזור האינטרנט: לספק סינון בחינם – לכולם

הצעת חוק חדשה שיוזם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד דורשת למנוע גישה לאתרים פוגעניים: מי שירצה בכל זאת להיכנס אליהם ייצטרך לבקש באופן מיוחד מספק האינטרנט להימנע מסינון
נחום קליין
כ"ח כסלו התשע"ו / 10.12.2015 09:38

ח”כ מיקי זוהר מהליכוד יוזם הצעת חוק לחסימה אוטומטית של אתרי הימורים ותכנים פוגעניים באינטרנט.

על פי ההצעה, מי שיירצה בכל זאת לגלוש באתרים מסוג זה ייאלץ לבקש זאת במיוחד מהספק. עבור מנויים קיימים יופעל הסינון כברירת מחדל תוך שלושה חודשים מיום תחולת החוק.

כיום, שירות סינון אתרים בעלי תוכן פוגעני הוא בתשלום ומסופק רק לאזרחים המבקשים זאת. על פי הצעת החוק, הסינון יהיה אוטומטי וללא עלות – לכל אזרח.

בדברי ההסבר להצעה כתב ח”כ זוהר: “בעולם הלא וירטואלי החוק מגן על קטינים ומונע מהם כניסה לחנויות” עם חומר פוגעני, “ולמרכזי הימורים, אבל כשמדובר באינטרנט ילדים חשופים לתכנים שלא מתאימים לגילם.

“האינטרנט הוא מקום ציבורי ולצד זכות וחופש הביטוי של כל אזרח מונחת זכות וחופש התנועה של ילדינו במרחב הציבורי מבלי להיתקל בתכנים שאינם מתאימים לגילם. הטלת האחריות על כל משתמש קצה, היא למעשה הפקרת רשות הרבים שבה חיים הילדים שלנו”.

בראיון לגלי צה”ל אמר זוהר: “החברה הישראלית היא במצב לא הכי טוב מבחינת הגישה שלה לתכנים. הוא הדגיש את הצורך בהגנה על הילדים במרחב האינטרנטי והסביר על פתיחת אותו חסם: “הספק יאפשר לאזרח פשוט להיכנס לאתר שלו ובלחיצת כפתור הוא יוכל לפתוח את זה, אחרי שיקיש פרטים מזהים”.

ישנם חברי כנסת נוספים שתומכים במהלך, אבל עד עכשיו כל הניסיונות לא יצאו אל הפועל. כעת ניתן לחכות ולראות האם בקואליציית ה-61 תזכה הצעה כזאת לרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ישר כוח
    24/01/2016 01:50
    מקסים
  1. כל הכבוד לח”כ מיקי זוהר על הצעת החוק לחסום תכנים בעייתיים באינטרנט סוף סוף מדבר אדם עם שכל ישר ולאו דווקא דת י או חרדי ישר כוח.