תושבי אבני חפץ: “הצומת נפתח רק משיקולים פוליטיים”

ביישוב אבני חפץ, שבכביש הגישה אליו נורו בני הזוג הרב שאול ורעייתו רחל ניר, מביעים זעם על ההחלטה לפתוח אותו לתנועת פלסטינים • אחד הקליעים שנורו לעבר הזוג פגע במטבע עשרה שקלים - ורחל ניצלה
חיים טוויל
כ"ח כסלו התשע"ו / 10.12.2015 08:30

תושבי היישוב אבני חפץ, שבכביש המוביל אליו אירע פיגוע הירי אמש (רביעי) בו נפצעו בני הזוג הרב שאול ורחל ניר, זועמים על ההחלטה לפתוח את הצומת בו נורו השניים.

שולי לנגרמן, יו”ר ועד היישוב אבני חפץ, אמרה בריאיון בגלי צה”ל: “הצומת הזה נפתח לתנועת של פלסטינים לפני כשנה בעקבות עתירה, אחרי שהציר היה סגור במשך שנים רבות.

“אולם בג”ץ הנחה על מעבר של פלסטינים בכביש פנימי בין כפרים, במחסום שנמצא 2 ק”מ מהמקום. הצבא בחר משיקוליו שלו שהפלסטינים יעברו בידוק בצומת הזה, ולפני 10 חודשים המחסום הוסר לגמרי.

“התרענו על כך שוב ושוב. ההנחיה לפתיחה כוללת של הצומת נעשתה על מפקד פיקוד מרכז אלוף ניצן אלון בעקבות החלטה בדרגים הפוליטיים, משיקולים פוליטיים. עכשיו נשפך דם יהודי. אולי עכשיו כשאירע פיגוע קשה כל כך, מישהו יפתח את העיניים”.

לדבריה, לאחר פגישות עם נציגי הצבא, “הבשורה ששמענו מהם היא מאוד מינורית ולא מספקת. נאמר לנו שכרגע הצמות תיחסם. אבל אף אחד לא מבטיח לכמה זמן, ואף אחד לא מבטיח שיוצבו בה חיילים כמו שהיה מקודם. זה ציר שברגע שעוברים אותו, כבר נמצאים עמוק בתוך טול כרם”.

בפיגוע הירי אמש נפצעו בני הזוג ניר, תושבי הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים.

הפיגוע התרחש סמוך לשעה שבע וחצי בערב בכביש הגישה ליישוב אבני חפץ. בני הזוג נסעו מהיישוב, אחרי שביקרו בו את בתם, לבנת עוזרי, ואת נכדיהם וניניהם.

בעלה של לבנת, נתי עוזרי הי”ד,אשר נרצח בפיגוע טרור לפני 13 שנים בגבעת החרסינה שבקריית ארבע. שני מחבלים חדרו אז בערב שבת אל בית המשפחה, רצחו את אב המשפחה נתי הי”ד ופצעו שלושה נוספים, ובהם אחת מילדי המשפחה.

הרב שאול ניר היה מראשי המחתרת היהודית שפעלה בשנות ה-80′ ונידון למאסר עולם בגין מעורבותו בפעולות טרור נגד ערבים, אך ריצה שבע שנות מאסר עד שקיבל חנינה מהנשיא דאז, חיים הרצוג.

מצבו של שאול ניר, שנפצע אמש בפיגוע הירי ליד אבני חפץ שבשומרון, מוסיף להיות קשה. הלילה הועברה אשתו, רחל, גם היא לבית החולים בילינסון כשמצבה קל.

מבדיקת זירת הפיגוע עולה, כי ברכב פגעו 23 קליעים. אחד הקליעים שנורו לעבר הזוג פגע במטבע עשרה שקלים ורחל נצלה. קליע אחר פגע בבקבוק מים שהיה ברכב. ייתכן שהחפצים הללו מנעו פגיעה קשה יותר בבני הזוג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות