אורי אליצור, עורך מקור ראשון – הלך לעולמו

אליצור, תלמיד ישיבת מרכז הרב, מילא שורה של תפקידים בכירים בתקשורת הישראלית • בשנה האחרונה שימש כעורכו הראשי של העיתון מקור ראשון
נחמן וייס
כ"ב אייר התשע"ד / 22.05.2014 13:14

העיתונאי הדתי, אורי אליצור, עורכו הראשי של מקור ראשון, נפטר הבוקר, בגיל 68, לאחר מאבק במחלת הסרטן.

אורי אליצור, או בשמו המלא יחיאל אוריהו, נולד בירושלים בשנת 1946, למד בישיבת מרכז הרב, והיה מתלמידיו הקרובים של הרב צבי יהודה קוק. לחם בששת הימים, והשתתף בצליחת התעלה במלחמת יום כיפור.

נמנה על הפעילים הראשונים של תנועת ההתיישבות גוש אמונים, בתחילת שנות ה-70, והיה ממייסדי היישוב עפרה, בו התגורר.

אליצור מילא גם תפקידים פוליטיים. היה מעורב בהקמת מפלגת “מורשת”, בין השנים 1977-1987 שימש כמזכ”ל תנועת ההתיישבות של מועצת יש”ע, “אמנה”, בהמשך שימש כמזכ”ל מועצת יש”ע וממלא מקום מזכ”ל מפלגת המפד״ל, ושימש כראש לשכת ראש הממשלה נתניהו בקדנציה הראשונה, כשבמשך שנים אף נמנה על כותבי הנאומים שלוו. במהלך מחלתו נתניהו ושרים נוספים הגיעו לבקרו בבית החולים.

תחילת  דרכו העיתונאית הייתה כבעל טור קבוע בעיתון “חדשות”, משם פרש כעבור זמן קצר, במשך 17 שנה כתב טור קבוע בידיעות אחרונות, ושימש כעורך ירחון המתנחלים “נקודה”. בסוף שנות ה90 היה מהפעילים להקמת “מקור ראשון”. אך רק ב-2004 הצטרף בפועל ל”מקור ראשון”, בתחילה כעורך משנה ועורך המוסף הפוליטי “יומן” ובשנה האחרונה שימש בפועל כעורך הראשי של העיתון.

בשנת 2008 זכה בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה. בנימוקי השופטים נאמר: כי “הפרס ניתן לאורי אליצור על כתיבתו העיתונאית הבהירה, הרהוטה והמנומקת, על תרומתו הייחודית לשיח הציבורי בישראל ועל תפקידיו כעורך”.

הלוויתו תצא בשעה 16:00 מביתו שבעפרה.

יהי זכרו ברוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות