השב”כ מתכונן לביקור האפיפיור: הוציא צווי הרחקה לפעילי ימין

השב"כ הוציא צווי הרחקה מנהליים לשלושה פעילי ימין כחלק מהכנותיו לקראת ביקורו של האפיפיור בירושלים בסוף השבוע • הפעילים - קטינים הלומדים בקבר דוד המלך • מספר קטינים נוספים זומנו ל'בירור' • המשטרה: "מסרו צווי הרחקה למספר פעילי ימין בעקבות מידע מודיעיני שהצטבר בידי השב"כ"
כ"ב אייר התשע"ד / 21.05.2014 21:16

שירות הביטחון הכללי הוציא שלושה צווי הרחקה מנהליים לפעילי ימין, כחלק מהכנותיו לקראת ביקור האפיפיור בסוף השבוע.

שלושת הפעילים הנם קטינים הלומדים בקבר דוד המלך, ונאסר עליהם לצאת מעירם – האחד מנתניה, השני משכונת קריית משה שבירושלים והשלישי מקריית ארבע. הצווים בתוקף מיום חמישי ועד ליום שני.

הקטין תושב נתניה קיבל צו לארבעה ימים – מכ”ב אייר עד כ”ו אייר. הצו חתום בידי אלוף פיקוד העורף ומורה על הרחקה מנהלית מירושלים, מעצר עיר בנתניה ומעצר בית לילי בבית הוריו. הקטין מקרית ארבע קיבל שני צווים. אחד מאלוף פיקוד העורף המורה על הרחקה מירושלים, עד למוצאי שבת,  ושני מאלוף פיקוד מרכז המורה על מעצר בית מלא – ממוצ”ש עד ראשון בחצות.

בנוסף הגיעו אנשי שב”כ ומשטרה לישיבות ולבתים של שלושה קטינים נוספים וזימנו אותם לבירור, ככל הנראה במטרה להוציא להם צווים דומים, אחרי שלא אותרו.‬‬

במענה  לשאלות כתבים ענו במשטרה: “שב”כ ומשטרת י-ם מסרו צווי הרחקה למספר פעילי ימין בעקבות מידע מודיעיני שהצטבר בידי השב”כ, המעיד על כוונות של פעילי ימין קיצוני לשבש את ביקור האפיפיור המתוכנן לשבוע הבא, ולנקוט בפעולות פרובוקטיביות ובלתי חוקיות, על מנת לעורר מתיחות בין דתית לקראת הביקור.

“על מנת לסכל פעולות אלו הוצאו צווים מנהליים להרחקת מספר פעילים קיצוניים לפרק זמן קצר של 4 ימים על מנת לאזן ככל שניתן בין סורקי הביטחון לבין הפגיעה בזכויות הפרט”.

לחרדים10 נודע כי לפחות חמישה נערים קיבלו צווים, ולא שלושה כפי שטוענים במשטרה.

​מארגון חוננו נמסר בתגובה להוצאת הצווים כי: “הוצאת צווי הגבלה ליהודים הפוקדים את קבר דוד המלך, כמו גם איסורי המפגש עם עו”ד ליהודים החשודים בעבירות רכוש, להם אנו עדים בתקופה האחרונה, הם המשך התנהלות הקבועה של השב”כ ומשטרת ישראל, אשר לצערינו מעודדת את האנרכיה במדינת ישראל.

מצד אחד מתעלמים מטרור רצחני מצד ערבים הכולל זריקות אבנים ובקבוקי תבערה מידי יום בידי ערבים בבירת ישראל וברחבי יהודה ושומרון, ומנגד נוהגים באפס סובלנות כלפי יהודים המבקשים להביע מחאה על החשש ממסירת קבר דוד המלך לנוצרים”.

עידכון (יום חמישי): מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, אמר כי עד כה נמסרו צווי הרחקה מירושלים לחמישה פעילי ימין לתקופת ביקורו של האפיפיור. הוא הוסיף כי עוד עשרה צפויים להיות מורחקים מהעיר לפרקי זמן קצרים יותר. “מדובר באנשים שמתכוונים להביך את מדינת ישראל או לשבש את הביקור, ולא לפגוע באפיפיור. כל מי שירצה למחות נגד הביקור ויפנה אלינו נקצה לו מקום”.

צו הרחקה - קבר דוד (4)

צו הרחקה - קבר דוד (3)

צו הרחקה - קבר דוד (2)

צו הרחקה - קבר דוד (1)

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות