ניר ברקת נכנע: התנצל בפני כחלון ואלקין בישיבת הממשלה

אחרי שניהל בשבועות האחרונים קמפיין נגד משה כחלון והחרים את השר לענייני ירושלים אלקין - התנצל היום ניר ברקת בישיבת הממשלה • ראש העיר: "שמח שהחלטנו לשים מחלוקות פוליטיות בצד" • הממשלה אישרה 100 מיליון שקלים סיוע
אריה ריבקינד
י"ז כסלו התשע"ו / 29.11.2015 18:51

המשבר המתוקשר בין ראש העיר ירושלים לשר האוצר משה כחלון והשר לענייני ירושלים זאב אלקין הסתיים היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה, כאשר ניר ברקת התנצל בפני השניים על הקמפיין האישי שניהל נגדם.

היה זה במהלך דיון בסופו אישרה הממשלה את ה’תכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים’ בהיקף של 100 מיליון שקלים.

במסגרת התכנית יועברו כ-70 מיליון שקלים עבור חיזוק עסקים קטנים ובינוניים בירושלים, וכן יוקצו 5 מיליון שקלים לטובת קרן הלוואות ייעודית לעסקים קטנים בתנאים נוחים. בנוסף יועברו כ-20 מיליון שקלים לעידוד תעשיית התיירות בירושלים. בנוסף הוחלט להעניק הקלות משמעויות בכל הנוגע לגביית מסים מעסקים בירושלים. סעיף נוסף נוגע לחיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה, כשלמטרה זו הוקצו למעלה מ-11 מיליון ש”ח. 

שר האוצר משה כחלון אמר: “היום אנחנו מחזקים את אזרחי ירושלים ואת העסקים הקטנים והבינוניים בעיר בימים לא פשוטים ואומרים להם – כולנו כאן למענכם. ירושלים בירתנו הנצחית, הייתה ונשארה בראש סדר העדיפויות הלאומי. בהחלטה זו אנו מוודאים כי כל התקציבים שאנו מעבירים ישרתו את תושבי ירושלים ויופנו לצרכים החיוניים ביותר של העיר”.

השר לענייני ירושלים זאב אלקין הוסיף: “אני מברך על החלטת הממשלה שקיבלה את התכנית שגיבשנו לסיוע העסקים בירושלים. מדובר בצעד חיוני ואסטרטגי דווקא בעת הזאת לחיזוק חוסנה הכלכלי והביטחוני של עיר הבירה.

“אני שמח על כך שהממשלה מתרגמת את סדר העדיפויות שלה למעשים בשטח ומוכיחה שאנחנו לא מסתפקים בהצהרות בלבד”.

לאחר ההתנצלות, ברקת קבע עם אלקין – אותו החרים עד כה – פגישה שתתקיים בימים הקרובים, כדי ליישר את ההדורים בין השניים.

הקמפיין של ברקת האשים את כחלון כי הוא “מנותק מירושלים” וכי הוא ואלקין מונעים העברת תקציבים לעיר שנפגעה בגל הטרור.

בתגובה הודיעו כחלון ואלקין כי יעבירו תקציבים לעיר, אולם לא דרך העירייה – מה שהרתיח את ברקת עוד יותר.

היום, לאחר ישיבת הממשלה, הודיע ראש העיר: “ירושלים היא מעל הכל, אני שמח שכולנו החלטנו לשים מחלוקות פוליטיות בצד, לשתף פעולה ולעשות את הדבר הנכון ביותר לירושלים.

“ירושלים זו משימה לאומית ולפנינו עומד אתגר עצום. אני בטוח שיחד עם ראש הממשלה, שר האוצר, השר לענייני ירושלים וכל שרי הממשלה נמצא את הדרך לוודא שירושלים לא תחזור אחורה ושמגמות הצמיחה בה יימשכו ויעמידו אותה במקום בו ראויה בירת ישראל לעמוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברקת מושחת גדול איש קטן וגזען
    29/11/2015 20:59
    קרית יובל
  1. האיש הזה נלחם בציבור החרדי בירושלים איפה שהוא רק יכול