מובארק נשלח לשלוש שנות מאסר: גנב 125 מיליון לירות

בית המשפט שלח את הנשיא לשעבר שוב לכלא, יחד עם שני בניו • מואשם כי לקח לכיסו 125 מיליון לירות ששיועדו לשיפוץ ארמונות הנשיאות • שמו יוסר מהכיכרות ומוסדות הציבור
נחמן גור
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 14:37

בית המשפט הפלילי בקהיר גזר הבוקר (רביעי) שלוש שנות מאסר על הנשיא לשעבר חוסני מובארק, באשמת שימוש בכספי ציבור לטובתו האישית. בדיון מסכם בפרשיית ‘ארמונות הנשיאות’, שההליך המשפטי שלה נמשך כבר שלוש שנים, גזר בית המשפט על מובארק עונש של שלוש שנים. שני בניו של מובארק, עלאא וגמאל, נידונו לארבע שנות מאסר.

השופט קבע כי מובארק ושני בניו, לצד כמה מבכירי המשטר שקרס בהפיכה העממית ב-2011, אשמים בהשתלטות על יותר מ-125 מיליון לירות מצריות (כ-61 מיליון שקלים) מכספי ארמונות הנשיאות.

השניים ואביהם הורשעו גם בזיוף מסמכים, ונקנסו בסכום כולל של 125 מיליון לירות מצריות. במקביל, בית המשפט הורה להסיר את שמו של מובארק ושל רעייתו סוזאן, מהכיכרות בכל רחבי מצרים ומכל מוסדות הציבור.

ביוני 2012 נדון מובארק, בן 86, למאסר עולם בגין אחריות להרג מפגינים, אולם בשנה שעבר בית המשפט במצרים הורה על שחרורו, והוא שוחרר למעצר בית מבית הכלא ‘טורה’ בקהיר, אותו הוא מבצע בבית חולים הצבאי בשכונת מועאדי בתנאי מעצר בית.

מלבד הרשעתו בפרשיית ארמונות הנשיאות, בפני מובארק עומד הליך משפטי נוסף בפרשיית קבלת מתנות בשווי מיליוני לירות מתאגיד התקשורת אל-אהרם.

מובארק שלט במצרים במשך 30 שנה. הוא כבר נידון למאסר עולם בשל מעורבותו בהרג 800 מפגינים, אך הרשעתו בוטלה אחרי שהתקבל הערעור שהגיש, והוחלט לקיים לו משפט חוזר. הדיונים במשפט החוזר נדחו שוב ושוב.

מחליפו של מובארק בתפקיד, איש האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, עומד למשפט בטענה שהורה לירות על מפגינים במהלך ההפגנות שליוו את הדחתו בקיץ 2013.

לאחרונה הביע מובארק תמיכה בבחירתו של עבד אל-פתאח א-סיסי לנשיא החדש של מצרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות