בגלל ביקור האפיפיור: רק מניין יעלה לציון רבי שלומק’ה מזוועהיל

משטרת ישראל אישרה: מניין מתפללים בלבד יעלה לציון רבי שלומק'ה מזוועהיל ביום ההילולא בגלל ביקור האפיפיור באזור • העלייה המונית תתקיים יום לאחר מכן - יום שלישי
שי וייספיש
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 17:22

אחרי שתדלנות: משטרת ישראל אישרה כי מניין מתפללים – קבוצה של תלמידי חכמים מזקני ירושלים, יעלו לציון האדמו”ר רבי שלומק’ה מזוועהיל בהר הזיתים ביום הילולא כ”ו אייר.

המשטרה נענתה ללחץ לאפשר את קיום המניין, לאחר שבימים האחרונים נודע כי עקב ביקורו של האפיפיור בירושלים, לא יאפשרו גורמי הביטחון את העלייה ההמונית השנתית לציונו, הממוקם לא הרחק ממתחם בו יתארח האורח. ההודעה היכתה בתדהמה את אלפי יהודים העולים מדי שנה לציון הקדוש, חלקם זה קרוב ל-50 – מאז מלחמת ששת הימים, אשר לראשונה לא יוכלו להגיע לציון הק’ ביום ההילולא.

לאור כך, פעלו אישי ציבור ועסקני מוסדות זוועהיל בכדי לאשר למניין מתפללים בלבד לעלות לציון ביום הילולא. אנשי המניין המיוחד, יתפללו ויזכירו שם אחר שם בפרטיות ובמתינות, ו’יזכירו’ לצדיק את דבר הבטחתו הקדושה, לעמוד לימין כל המסייעים למוסדותיו ולהמליץ יושר על כל אחד ואחד.

בתוך כך הוחלט, לאחר תיאום מול כוחות הביטחון, כי השנה תתקיים העליה ההמונית ביום שלישי כ”ז אייר, יום אחרי יום ההילולא. עיריית ירושלים הודיעה על סיום הכנת התשתיות במקום לקליטת העולים אל הציון, והציבה בשטח מתקני שירותים וברזיות לרווחת המתפללים. משטרת ישראל וכוחות הביטחון יתגברו את הסיורים בכל האזור ולאורך הציר עד לציון במשך כל יום ההילולא, לאבטחת שלום העולים.

לאור ניסיון השנים האחרונות, נקראים העולים לציון להעדיף את התחבורה הציבורית, כאשר כבכל שנה, יופעל ביום שלישי על ידי חברת אגד שירות מיוחד של הסעות מאורגנות להר הזיתים, במהלך כל שעות אחר הצהרים, באמצעות קו אגד מס’ 51, בעלות נסיעה עירונית רגילה או חודשי חופשי. האוטובוסים יצאו כל 10 דקות – החל מהשעה 13.00 ועד השעה 19.00, במסלול הקבוע: מרחוב ירמיהו מתחת לגשר, צומת אפריון, בר אילן פינת רבנו גרשום, שמואל הנביא לאורך תחנות קו 3 עד כיכר זוועהיל. אוטובוסים חזור יצאו מהר הזיתים משעה 14:00 ועד שעה 20:00.

שלומקה זוויעהל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקר וכזב!!! הכל היה טריק של אנשי המוסדות שרצו לעשות עוד כמה פרוטות
    27/05/2014 18:58
    זוועהילע'ר
  1. הכל היה פתוח כל היום הדבר היחיד הוא שהמשטרה לא אפשרה תח”צ להר אתמול!