מאיר שטרית שכר 4 יועצי תקשורת • כמה זה עולה למועמדים?

חלק מהמתמודדים במירוץ לנשיאות נעזרים מזה כמה חודשים ביועצים בשכר • 'גלובס' בדק כמה כסף הם מוציאים מכיסם על יועצי תקשורת • ח"כ מאיר שטרית שכר את שירותיהם של 4 יועצים
נחמן גור
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 12:57

המועמדים המתמודדים בבחירות לתפקיד נשיא המדינה משלמים עשרות אלפי שקלים מכיסם הפרטי ליועצי תקשורת ויח”צנים. כך עולה מבדיקת עיתונאית ‘גלובס’ לילך ויסמן. 

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, קבע בחוות-דעתו כי על-פי החוק נאסר על חברי כנסת מכהנים המתמודדים לתפקיד נשיא המדינה לגייס תרומות למטרה זו, שוכרים המועמדים שירותי ייעוץ ותדמית במימונם הפרטי. החוק אינו מתייחס למתמודדים שאינם חברי כנסת.

שלושת המועמדים שכבר הצהירו על התמודדותם באופן רשמי – בנימין (פואד) בן-אליעזר, מאיר שטרית וראובן (רובי) ריבלין – נעזרים מזה כמה חודשים בשירותיהם של יועצים בשכר. על-פי הערכות, כל יועץ או משרד משתכר כ-15 אלף שקל לחודש. לבקשת ‘גלובס’, הסכימו רק חלק מהמועמדים לחשוף את המשרדים ואת היועצים עימם הם עובדים.

פואד בן-אליעזר, שהחל בהכנות לקראת ההתמודדות כבר לפני למעלה מחצי שנה, שכר את שירותיו של יועץ התקשורת נדב גלאון, בנה של יו”ר מרצ זהבה גלאון. לצוות הקמפיין צירף בן-אליעזר גם את רונן משה, שמלווה אותו כבר שנים ארוכות. בשנת 2006, כשהיה שר התשתיות, שימש משה כיועץ התקשורת שלו, ואחר-כך עבר לדברר את יו”ר העבודה אהוד ברק. כיום משמש משה כחבר בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2.

בתקופת הבחירות כיהן משה כדובר קמפיין הליכוד, ובאחרונה אף ייצג את עמנואל רוזן. כיום עומד משה בראש משרד המעניק שירותי ייעוץ ולובינג, כחברה-בת של אדלר-חומסקי. באחרונה גייס בן-אליעזר גם את היועץ האסטרטגי ראובן אדלר ואת איש הדיגיטל אייל גפן.

גם ריבלין כבר נערך לקרב חודשים ארוכים ולצורך כך שכר את שירותי יועצת התקשורת ואשת הדיגיטל אמילי מואטי, שמתפעלת עבורו את הפעילות ברשתות החברתיות. עלות העסקתה נאמדת בכ-10 אלף שקל בחודש. מואטי ניהלה בעבר את הקמפיין הדיגיטלי של מפלגת העבודה וכן קמפיינים בבחירות המוניציפליות. ריבלין אינו נעזר בקמפיינרים נוספים.

מלשכתו של ריבלין נמסר לגלובס: “מר ריבלין מסתייע בחודשי המרוץ האחרונים במשרד המטפל בניו-מדיה, רשתות חברתיות ופרוייקטים תקשורתיים, בעלות סבירה למחירי השוק. המימון נעשה מכיסו הפרטי”.

מועמד התנועה ח”כ מאיר שטרית שכר בחודש האחרון את שירותיהם של 4 יועצי תקשורת: רועי לחמנוביץ’, לשעבר דובר ש”ס ויועץ התקשורת של השר אלי ישי; ניר חפץ, ששימש כדוברו של ראש הממשלה; עופר גולן; ומעיין נווה. השניים ניהלו את מאבק הרופאים המתמחים ב-2011 ואת המאבק של המרכז האוניברסיטאי אריאל להכרה כאוניברסיטה, וכיום הם מלווים את הרב יאשיהו פינטו.

סילבן שלום, שטרם החליט אם יצטרף למרוץ, נעזר בשירותיו של יועץ התקשורת שלו ברק סרי, ולא שכר את שירותיו של כל משרד יחסי ציבור, אסטרטגיה או כל שירות ייעוץ אחר. סרי שימש קודם לכן במשך 4 שנים כיועץ התקשורת של שר הביטחון אהוד ברק.

השופטת דליה דורנר, שמקווה לאסוף את עשר החתימות הדרושות להתמודדותה, שכרה את שירותיו של יועץ התקשורת גור מוטולה, ששימש בעבר יועצו של ח”כ שאול מופז בפריימריז על ראשות קדימה. במטה המועמדת פעילים כמה מתנדבים ששימשו מתנדביה בבית המשפט העליון וכן כמה מועסקים בשכר. המימון נעשה מכיסה הפרטי של השופטת לשעבר, בעלות של עשרות אלפי שקלים.

השרה לשעבר דליה איציק טרם הכריזה על מועמדותה. אם תכריז, תשכור את שירותיו של משרד יחסי ציבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רועי לחמנוביץ תותח
    22/05/2014 00:43
    יגאל
  1. איש מקצוע משכמו ומעלה