עורך המבשר נגד עמית סגל: “נע בין ליצן לציניקן”

הפוסט שפרסם השר אורי אורבך הצית את הרשתות החברתיות • גם הכתב הפוליטי של חדשות 2, עמית סגל, הצטרף למגיבים ו'צייץ' נגד 'אתרי הנייעס' • בנימין ליפקין בחר לבוא איתו חשבון
יוני גרין
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 11:26

אתמול הצליחו כלי תקשורת חרדיים שוליים לעורר את זעמו של השר אורי אורבך, המאושפז בימים אלה בבית החולים, לאחר שעבר הליך רפואי.

 “במקום לנוח – אני עסוק בהפגת שמועות של זבלונים חרדיים”

אורבך תקף בדף הפייסבוק שלו את ה”זבלונים החרדיים”, לאחר שב’קול החרדי’ וב’פיצ’פקעס’ הפיצו שמועות כאילו מצבו קשה, וכי ראש הממשלה נתניהו ביקר אותו בבית החולים. “היום ביקר ראש הממשלה נתניהו אצל ידידי אורי אליצור, עורך ‘מקור ראשון’, הזקוק לתפילותינו ולרחמי שמיים. מיד פורסם באתר בשם ‘הקול החרדי’ ולאחריו ב’רוטר’ ובזבלונים חרדיים אחרים ש’רה”מ ביקר אצל השר אורי אורבך המאושפז במצב קשה. עכשיו תתארו לעצמכם במה אני עסוק כרגע, במקום לנוח קצת? בהפגת שמועות ובהרגעת ציבור אוהביי. לא ייאמן”, כתב אורבך בזעם.

הפוסט שפרסם הצית מיד את הרשתות החברתיות. גם הכתב הפוליטי של חדשות 2, עמית סגל,  הצטרף למגיבים ודקות ספורות לאחר פרסום הפוסט ‘צייץ’ נגד מה שכינה ‘אתרי הנייעס’: “עשרה קבין של רכילות, שקרים וטינופת ירדו לעולם, ואת כולם פחות או יותר לקחו אתרי הנייעס וקבוצות הווטסאפ החרדיות”.

הבוקר (רביעי) בחר העורך הראשי של עיתון ‘המבשר’, בנימין ליפקין, לתקוף בטורו היומי ‘מבשר ואומר’, מבלי לציין את שמו של סגל, את הביקורת ואת סגל עצמו, תחת הכותרת ‘כזב פרלמנטרי’:

“שם התואר והפועל ‘הכתב הפרלמנטרי’ הוא מושא מבוקשם של עיתונאים רבים בכלי התקשורת בארץ.

עצם ההתרוצצות בכנסת וההתרועעות עם 120 הנבחרים המהדסים בה, הכניסה אל המקומות שהגישה אליהם מוגבלת לבעלי היתר כניסה, וכמובן מעקב מקרוב אחר הפרלמנט התוסס ביותר במזרח התיכון, גורמים לתפקיד הזה להיות מהנחשקים ביותר בקרב הכתבים והעיתונאים.

במרוצת השנים וגם בימים אלו מאכלסים את הכנסת ומבואותיה כתבים רבים העושים את מלאכתם נאמנה, בהשתדלם לספק לצרכניהם את הדיווחים העדכניים ביותר על כל יוזמת חקיקה, הצבעה או דיון. רובם של הכתבים הללו במרוצת השנים התייחסו לבנין הזה ולחדשות הרוחשות בו ברצינות הראויה, כמקום שבו אמור להתממש רצון האזרחים ששיגרו אליו את מאה ועשרים נציגיהם.

עמית סגל

בעת האחרונה מככב בכנסת בתפקיד הנע בין ליצן לציניקן צעיר חובש כיפה סרוגה שאחראי במידה רבה לדרדור רמת הדיווחים על הנעשה בה לתחום הירוד והזול. ידיעות רכילותיות למחצה, לשליש ולרביע הוזנקו על ידו לראש הכותרות. כמו לא היה די בכך, שמועות וספקולציות קיבלו במשמרתו עדנה, משל לא היה אלא נער מלהג ולא כתב של ערוץ תקשורתי בכיר.

מדהים היה להיווכח אתמול בהשתלחות שלו כלפי אחדים בציבור החרדי בהשליכו לפתחם אשמה של רכילות ושקרים. האם לא על כך אמרו חז”ל כי הפוסל במומו פוסל?”

עמית סגל הגיב בציוץ ציני: “יש משהו בדבריו”.

נזכיר רק, כי  הביקור של נתניהו היה אצל העיתונאי אורי אליצור, העורך הראשי של עיתון ‘מקור ראשון’, הנלחם על חייו בבית חולים בעקבות מחלה קשה. שמו לתפילה:  יחיאל אוריהו בן רבקה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    21/05/2014 15:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ליפקין הוא כתב מצויין

  2. יש בזה משהו
    22/05/2014 15:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. זהו

  4. נו באמת
    26/05/2014 19:28
    פח פחון
  5. כמעט כל חרדי שסגר את הגמרא והלך לחפש את עצמו, מצא מפלט בעיתונות או ביח”צ. אלא מה? בהיעדר הכשרה מספקת, ובמצבור של חשיבות עצמית נלעגת, חושבים אותם אלה שהם הוגי הדור. כל כך מביש העיסוק הרדוד הזה בעניינים שהם ברומו של עולם, שאפילו אני מעדיף לראות את אותם אלו על מדים.