רווח והצלה: 1700 אברכי רשת ‘יששכר באהליך’ קיבלו 4 משכורות

בחשבון הבנק של 1700 אברכי הרשת הופקדו עשרת אלפים שקלים - פירעון חוב של ארבע משכורות • בשבוע הבא יקבלו משכורת נוספת • בקופת הרשת הצטברו כבר תרומות לחצי שנה
שמואל הכהן
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 08:45

רווח והצלה: בחשבון הבנק של 1700 אברכי כולל ‘יששכר באהליך’ של הרב אלחנן ויסבורד, הופקדו בשבוע האחרון עשרת אלפים שקלים – פירעון חוב של ארבע משכורות, שלא שולמו בחודשי המצוקה הכלכלית של הרשת.

כזכור, ימים ספורים לפני פתיחת ‘זמן קיץ’ הודיעה הנהלת הרשת על סגירת 17 מתוך 32 סניפים בשל מצוקה כלכלית. הרב אלחנן ויסבורד אמר אז, כי “ההסתה נגד עולם התורה משפיעה על הגבירים שאוטמים אוזניהם ואינם מוכנים לתרום”, ולכן אין מנוס מסגירת הרשת.

כפי שפורסם כאן בחרדים10, ההודעה על סגירת סניפים הצפויה ופיטורי כ-700 אברכים נועדה להלחיץ את התורמים – ואכן הובילה למהפך.

בימים האחרונים קיבלו האברכים עשרת אלפים שקל עבור חוב המלגות שהצטבר, ובתחילת השבוע הבא יקבלו משכורת נוספת.

לחרדים10 נודע, כי בקופת הרשת הצטברו כבר תרומות שיאפשרו את החזקת הכולל בחצי שנה הקרובה.

ראש כולל באחד הסניפים אמר לחרדים10: “אין ספק שההחלטה להתחיל את הזמן קיץ כרגיל, בלי להתייחס ברצינות להודעות על סגירת הסניפים היא שהביאה לפתרון. האברכים החליטו ללמוד בכל מקרה, גם ללא מקור פרנסה, ללמוד מתוך הדחק כפשוטו. עכשיו הכסף הגיע כמו מתנה שלא ציפו לה. אי-אפשר לתאר את ההרגשה אצל אברכים שחסכו בפסח במצות בבשר וביין, ויחגגו את חג מתן תורה בכבוד, בזכות דאגתו של הרב ויסבורד ומורו ורבו הגראי”ל שטיינמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות