יזמי הסינמה סיטי בירושלים לבג”ץ: לא מעוניינים לפתוח בשבת וחג

בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה לפתוח את מתחם הסינמה סיטי בירושלים גם בסופי שבוע - הודיעו היזמים: אנחנו לא רוצים להפעיל את המקום בשבתות • יוסי דייטש: "ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים"
אריה ריבקינד
י' כסלו התשע"ו / 22.11.2015 13:24

ניצחון לחרדים בעתירה שדרשה לפתוח את הסינמה סיטי בירושלים בשבת: היזמים של המתחם פנו לבג”ץ והודיעו כי הם אינם מעוניינים לפתוח בשבת.

לפני זמן רב הוגשה עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לפתוח את הסינמה סיטי בשבתות. בית המשפט אפשר לצדדים לנהל משא ומתן, והגביל אותם בלוחות זמנים.

לפני כשבוע פנתה עמותת ‘צחור’ של עורך הדין יסי חביליו לבג”ץ והגישה בקשה, לפי פקודת ביזיון בית משפט, בה נאמר כי כבר חלף זמן רב ואין עדיין החלטה בנושא, וכי המשא ומתן בין עיריית ירושלים, האוצר והנהלת הסינמה מתעכב.

בג”ץ דרש מהעירייה ומהיזמים להגיב תוך 10 ימים.

כאמור, היזמים הגיבו כי הם אינם מעוניינים לפתוח את המקום בשבת, וכן מבקשים מבית המשפט להודיע על סיום ההליכים בעתירה הזאת.

מתחם הסינמה סיטי בירושלים הוקם על ידי האחים משה ולאון אדרי, בשותפות עם שפיר הנדסה, בהשקעה של 250 מיליון שקל. המתחם ממוקם מעל ומתחת לחניון הלאום, הסמוך לבית המשפט העליון. המתחם הושק כבר בשנת 2014 והוא כולל 8 קומות.

היזמים התכוונו בתחילה לפתוח את המתחם בשבתות וחגים, אבל לאחר תגובות נזעמות מצד ציבור שומרי התורה והמצוות בעיר, הם נסוגו מתכנית זו.

בעקבות כך הגישה תנועת התעוררות הירושלמית, בג”ץ למען הפתיחה בשבת.

מ”מ ראש העיר יוסי דייטש אמר בתגובה להחלטת בעלי הסינמה סיטי: “זהו ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים. אין ספק שמדובר בהחלטה משמחת. ההנהלה הבינה שרוב הציבור בירושלים הינו שומר מסורת ומעדיף למנוע מלחמות ומאבקים מיותרים בין דתיים לחילונים ולא לחפש לשבור את הסטטוס-קוו העדין והיחסים הטובים שיש בין האוכלוסיות בעיר בשנים האחרונות.

“צר לי שנציגים כדוגמת תנועת התעוררות ואחרים פעלו ופועלים בנושא זמן רב בכדי להביא לסכסוכים ותבערה בעיר”.

מתנועת התעוררות הגיבו: “התעוררות פעלה ופועלת למען ירושלים סובלנית, המאפשרת מרקם חיים מגוון. בתוך כך, אנחנו מכבדים את החלטת הנהלת הסינמה סיטי שלא לפתוח את המתחם בשבת. כפי שלא היינו מוכנים להשלים עם כפיית העירייה והממשלה לסגור את המתחם בסוף שבוע, לא נבקש לפתוח את המקום בשבת בניגוד לעמדת היזמים.

“עם זאת, החלטת היזם מגיעה על רקע העובדה שבית המשפט העליון נזהר מלדון בסוגייה לגופה משך זמן רב, ולצד עמדה של ראש עיריית ירושלים הכופה על היזם את הסגירה בשבת. לא נשלים עם כפייה על יזם פרטי גם בעתיד.

“לסיום, חשוב לומר כי הצורך במקומות תרבות פעילים בסופי שבוע, כפי שחוק העזר העירוני מתיר, רק מתחדד”.

סינמה סיטי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות