בריסל תחת מצור: לוחמים בלבוש קרב במצוד אחר מחבל מתאבד

אליעזר היון
|
ט' כסלו התשע"ו / 21.11.2015 18:40
הרשויות בבריסל העלו את רמת הכוננות לגבוהה ביותר, מחשש לפיגוע טרור: הרכבת התחתית הושבתה ומשחקי כדורגל בוטלו • דיווח: בבריסל התגלו כלי נשק וחומרים כימיים בדירת אחד המחבלים שביצעו את סדרת הפיגועים בפריז לפני כשבוע

בריסל מושבתת: משטרת בריסל מבצעת סריקות נרחבות אחר גבר הנושא על עצמו חגורת נפץ,  לאחר שרמת הכוננות מפני טרור הועלתה לגבוהה ביותר.

ככל הנראה מדובר בסלאח עבד סלאם, המחבל השמיני שהיה מעורב בסדרת הפיגועים בליל שבת שעברה פריז, שגבתה את חייהם של 130 בני אדם.

עבד סלאם נמלט לבריסל מיד לאחר סדרת הפיגועים בפריז ועדיין מסתתר שם.

חבריו, ששוחחו עם רשת ABC news סיפרו, כי הוא נואש למצוא דרך להגיע מבלגיה לסוריה. “אני מאמין שהוא לא רחוק”, אמר מוחמד עבד סלאם, שהפציר באחיו לשוב. לדבריו, הוא מצוי בין הפטיש לסדן: מצד אחד הרשויות מנהלות אחריו מצוד, ומהצד השני אנשי דאע”ש “עוקבים אחריו” והם אינם מרוצים מכך שהוא לא עשה שימוש בחגורת הנפץ שלו.

רחובות עיר הבירה של בלגיה התמלאו משעות הבוקר בכוחות צבא ומשטרה בעקבות “מידע מודיעני מדויק” שהתקבל על כוונה של פעילי טרור לבצע מתקפה בשטח המדינה.

בעקבות העלאת רמת הכוננות, הושבתה הרכבת התחתית בבריסל עד להודעה חדשה בהוראת המשטרה, ומשחקי כדורגל בבירה בוטלו.

“הוחלט להעלות את רמת כוננות הטרור בבריסל לרמה ארבע, הגבוהה ביותר. בשאר חלקי המדינה עלתה רמת הכוננות לשלוש”, הסבירו הרשויות.

הציבור התבקש להימנע מלהגיע למקומות הומי אדם, בהם “מרכזי קניות, קונצרטים ותחנות תחבורה ציבורית”.

בבריטניה דווח כי המשטרה הבלגית גילתה בבריסל, בביתו של אחד המחבלים שביצעו את התקפת הטרור בפריז, כלי נשק רבים, חומר נפץ וחומרים כימיים. עם זאת, הרשויות בבלגיה לא אישרו כי זו הסיבה להעלאת רמת הכוננות.

שגרירות ארה”ב שיגרה מסר בהול לתושביה הנמצאים במדינה, לפיו עליהם להסתגר בבתיהם עד להודעה חדשה. “אם עליכם לצאת החוצה, הימנעו משהות במקומות הומי אדם”, נכתב בהודעה, שמגיעה בעקבות המידע המודיעני שהגיע לרשויות הבלגיות.

רינת אלקבץ, ישראלית השוהה בבריסל, סיפרה לחדשות 2: “האווירה מתוחה ופחות אנשים מסתובבים היום ברחוב. יש שוטרים ורכבי צבא כמעט בכל פינה ורואים צלפים על הגגות. כדי להיכנס לכיכר המרכזית צריך לעבור בידוק ביטחוני”.