פרס הנשיא יוענק לגדוד המילואים של הנח”ל החרדי

הפרס מצטרף לפרס הרמטכ"ל של הגדוד לפני כחצי שנה ולשלושה פרסים נוספים • "בימים שמדברים על גיוס בחורי ישיבה בכפייה מוכיח גדוד הנח"ל החרדי כי רוחו שואפת להגיע למירב"
יוני גרין
כ"א אייר התשע"ד / 20.05.2014 21:43

הנח”ל החרדי ממשיך לקטוף פרסים: לראשונה בתולדות חטיבת המילואים של הנח”ל החרדי, התבשר הגדוד בימים האחרונים כי הוא יקבל את פרס הנשיא לשנת 2014, וזאת כחמש שנים בלבד לאחר הקמתו. בכך יהפוך לגדוד הצעיר ביותר בקרב הגדודים הלוחמים הזוכים בפרס לשנה זו. הפרס יוענק בבית הנשיא ב-15 ביוני.

פרס הנשיא לגדוד המילואים מצטרף לזכייה של הגדוד הסדיר בפרס הרמטכ”ל לפני פחות מחצי שנה, ובשלושה פרסים נוספים. ברס זכה הגדוד בעקבות המלצת מפקדי החטיבות לוועדה ממונה שבראשה עומד סגן הרמטכ”ל, אשר בחרה בגדוד המילואים של הנח”ל לפרס ביחד עם 14 יחידות נוספות.

גדוד המילואים הוא אחד משלושת גדודי החי”ר שזכו השנה בפרס זה. הגדוד עבר ביקורת מקיפה, שלאחריה התרשמו אנשי הוועדה מהלכידות ומהנחישות של החיילים החרדים, תוך שמירה בלתי מתפשרת על אורח חייהם.

בעמותת הנח”ל החרדי, אשר הייתה שותפה בהקמת הגדוד ומלווה את חייליו במהלך שירותם, מציינים בסיפוק כי “הפרס מהווה הכרה והוקרה של צה”ל על האיכות, הרצינות והמצוינות של הגדוד, לצד איכות כוח האדם המאפיינת את הגדוד. גם גדודים ותיקים ועתירי ניסיון לא זוכים בפרס זה בקלות, ולכן זכייתו של הגדוד שהועמד לראשונה לפרס היא כבוד לגדוד”.

“בימים שמדברים על גיוס בחורי ישיבה בכפייה”, אומרים בעמותה, “מוכיח גדוד הנח”ל החרדי כי רוחו שואפת להגיע למירב הן מבחינת דרישות הדת והן מבחינת מבצעיות היחידה ואחוות הלוחמים. רוח זאת ממשיכה לפעם בליבות החיילים החרדיים גם שנים לאחר השחרור הסדיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות