“הפעוט שטבע היה מת בידיים שלי – ועכשיו הוא חי. זה נס”

מצבו של הפעוט שטבע בל"ג בעומר בבריכה פרטית ביבנאל ומצבו הוגדר קשה מאוד, משתפר בצורה בלתי צפויה • מנהל המרכז הרפואי ביבנאל: "כל הבדיקות שערכו לו יצאו תקינות. הוא פקח עיניים והזיז את ידיו ורגליו" • חסידיו של הרב אליעזר שיק בטוחים: "הכל בזכות 'מי שבירך' של הרב"
שמואל הכהן
כ"א אייר התשע"ד / 20.05.2014 22:04

חסידיו של הרב אליעזר שיק, רבם של חסידי ברסלב ביבנאל, נרגשים:  “נס בבית החולים – מצבו של הפעוט בן השנה וחמישה חודשים, שטבע ביום ל”ג בעומר בבריכה פרטית ביבנאל ומצבו הוגדר כקשה מאוד, משתפר בצורה בלתי צפויה – והכל בזכות ‘מי שבירך’ של הרב”.

לדבריהם, מנהל המרכז הרפואי ביבנאל, השוהה עם בני המשפחה בבית חולים רמב”ם בחיפה,  דיווח בצהרי יום שלישי כי הפעוט חדל לקבל חומרי ההרדמה – והוא מתעורר בהדרגה. “כל הבדיקות שערכו לו יצאו תקינות. הריאות תקינות לחלוטין וגם האישונים מגיבים לאור, הוא מנותק מכל התרופות למעלה משעתיים”, סיפר אבי בן חמו.

בן חמו, המנהל גם את ארגון מתנדבי מד”א-חסידי ברסלב, הוסיף בהתרגשות: “התינוק פקח את העיניים והזיז את ידיו ורגליו, ואפילו הגיב לאימו על ידי לחיצת יד חלשה. הוא גם יכול לנשום בכוחות עצמו. כרגע מחכים שכל חומר ההרדמה יתפוגג בכדי לוודא שאין שום פגיעה מוחית בעזרת ה’. זה נס גמור. הפעוט שכב מת בידיים שלי, ועכשיו הוא חי לגמרי”.

הפעוט, בן למשפחה מחסידי ברסלב, הושאר בידי שמרטפית בת 15 שהשגיחה עליו בעת שהוריו נסעו להשתטח על ציון הרשב”י במירון. בשלב מסוים, מבלי שהבחינה, הוא חמק אל הבריכה הביתית – וטבע. השמרטפית התקשרה למד”א, שהדריכו אותה כיצד לבצע החייאה. לאחר מכן היא העבירה את הפעוט לבית סמוך, שם מתנהלת מרפאת ברסלב. רופא, תושב היישוב, קבע את מותו. אלא שכונני הצלה שהוזעקו למקום התעקשו לבצע החייאה. לאחר כחצי שעה של פעולות החייאה – חזר הדופק.

בכל אותן דקות קריטיות, התפללו בבית הכנסת של ברסלב ביבנאל לרפואת מנחם זאב בן דורית לרפואה שלמה, וגם העבירו את שם הפעוט אל רב הקהילה, השוהה בארצות הברית. הרב שיק, שהיה בעיצומו של שיעור בבית מדרשו, עצר את השיעור וערך ‘מי שברך’ לחולה עבור הילד מנחם זאב בן דורית בזכות רבי שמעון בר יוחאי.

לדברי בן חמו, הדופק שב אל התינוק רק לאחר ברכתו של הרב: “תוך כדי ההחייאה עדכן אחד המתנדבים את כבוד קדושת מוהרא”ש שליט”א, שנמצא בניו יורק, על המתרחש והצדיק אמר שנשמע ונתבשר בשורות טובות. מיד בתום השיחה חזר הדופק לפעוט, לאחר כ-30 דקות של החייאה”. 

לאחר שחזר דופק, פונה הפעוט במצב קשה מאוד לבית החולים פוריה בטבריה, ומשם הוא פונה במסוק למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב”ם בחיפה. 

מהמרכז הרפואי פדה פוריה נמסר ביום ראשון בלילה: “הפעוט הגיע מונשם במצב קשה מאוד, והמשכנו במאמצים לייצב אותו. נגרם לו נזק בשל חוסר חמצן ממושך”.

אבי בן חמו סיפר מיד לאחר הפינוי אל בית החולים: “מדובר בפעוט כבן שנתיים שהובא למתקן רפואי ביישוב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, לאחר שככל הנראה טבע בבריכה. יחד עם רופא מקומי התחלנו לבצע בו פעולות החייאה. בתוך מספר דקות הגיעו למקום כוננים נוספים וניידת טיפול נמרץ של מד”א שהמשיכו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים ותרופות. לאחר שחזר הדופק ומצבו של הפעוט התייצב מעט פינינו אותו במצב קשה לבית החולים פוריה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תודה לאל
    20/05/2014 22:23
    חני
  1. התפללנו –תודה לאל שהבריא בזכות רבי שמעון בר יוחאי

  2. למה בריכה בבית פרטי???
    20/05/2014 22:24
    קרן
  3. עדיין לא מבינים את הסכנות הטמונות בכך??

    • קרן   20/05/2014 22:37

      כנראה הבייביסיטר התפללה חזק

  4. מה קורה
    22/05/2014 08:20
    מנחם
  5. לאחרונה שומעים על יבניאל הרבה אסונות, נראה מידת הדין פגעה בהם.
    חשבון נפש רבותי!