עובדיה חממה מארח את גד אלבז: ‘ירושלים’ • האזינו

שני האמנים המופלאים שהחלו בשיתוף פעולה לפי כשלש עשרה שנים אחראים לכמה מן היצירות הגדולות בשנים האחרונות • 'ירושלים' חובר במיוחד לכבוד העצרת הממלכתית לציון יום איחוד ירושלים
כ' אייר התשע"ד / 20.05.2014 18:56

לפני כחצי שנה קיבל המלחין והיוצר עובדיה חממה טלפון: על הקו היה מנהל מרכז ההסברה, מר יצחק זוננשיין, שביקש שיר במיוחד לכבוד העצרת הממלכתית לציון יום איחוד ירושלים הקרוב.

היוזמה ריגשה את חממה, שמיידית פנה למלאכת היצירה, ועם התוצאה המבורכת פנה לזמר גד אלבז – כאן בהשמעה ראשונה.

את השיר מגיש אלבז ביחד עם שני ילדים מוכשרים מהתכנית “בית הספר למוסיקה” – שליו מנשה ובר צמח, והוא יבוצע בבכורה בעצרת הממלכתית לציון יום איחוד ירושלים שייערך בגבעת התחמושת.

‘ירושלים’ הוא השיר השלישי (אחרי “ברכת השנים” ו”תודה על החיים”), מתוך הפרויקט החדש שבדרך: אלבום שלם בביצוע גד אלבז לשיריו של עובדיה חממה ובהפקתו.

האיחוד הוליד שידוך

המפגש האמנותי הראשון בין גד לעובדיה התרחש בשנת 2001. אזה הגיש גד את “כשהדמעות זולגות” באלבום “אפקט החממה” שיצא ב- 2002. בדיעבד, התברר כי למפגש בין השניים היה חיבור עמוק יותר שכן בעקבותיו הכיר אלבז את אשתו לעתיד…

כעבור מספר שנים אלבז היה שותף למניין הקולות השמיימי בתפילה “אנא בכח” עם אהוד בנאי ואחרים. לגד אלבז יכולות ווקאליות ייחודיות וכוכבו זורח מזה שנים בהופעות בקרב הקהילה המסורתית ודתית בישראל ובעולם.

במשך השנים הגיש אלבז שירים נוספים מהיפים ברפרטואר העשיר של חממה. ביניהם בלטו: “תפילה לדרך” ו”תפילה לגשם” מתוך אלבום הפלטינה “שמים וארץ”, “כשהנשמה מאירה”, “שירת העולם” ו”מרחבים”.

בשנים האחרונות עמלו שני השותפים לדרך על אסופת שירים מרגשת שכשמה כן היא: “שירת הארץ” – פסיפס שלם של פיוטים ותפילות עתיקות בלחנים חדשים, שירי זיכרון והודיה, כיסופים ואהבת הארץ.

בקולו העוצמתי והמעודן מציע אלבז את שירתו אוהבת הארץ של חממה. האלבום ייצא לאור במהלך שנת 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=6Elwm1DHNNg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות