אבישי בן חיים מציג סדרה חדשה: “האוטונומיה החרדית” • צפו בטריילר

אבישי בן-חיים, הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, מגיש החל מהערב סדרת כתבות חדשה: האוטונומיה החרדית • כיצד הצליחה החברה החרדית לשגשג דווקא בתוך ישראל החילונית?
שלמה בן חיים
כ' אייר התשע"ד / 20.05.2014 17:14

במהדורה המרכזית של חדשות 10 תשודר החל מהערב סדרת כתבות חדשה:  האוטונומיה החרדית. יוצר הסדרה הוא אבישי בן-חיים, הפרשן לענייני חרדים של הערוץ.

הסדרה עוסקת בשאלה – כיצד הצליחה החברה החרדית לשגשג דווקא בתוך ישראל החילונית, שממנה היא מתבדלת?

הפרק הראשון יעסוק בשאלה כיצד, בעצם, החרדים מסתדרים? עם שיעור נמוך של השתתפות בשוק העבודה והרבה יותר ילדים בכל משפחה, איך ייתכן שהחרדים מסתדרים כלכלית, כיצד הם קונים דירות? איך מוצרי היסוד אצלם זולים יותר מאשר אצל החילונים? ומה פשר תופעת הגמ”חים המספקים חינם כמעט כל מוצר אפשרי?

הפרק השני יעסוק בשאלה האם החילונים אכן מממנים את החרדים?

השר לשעבר, הרב שלמה בניזרי, כתב ספר שלם בנושא, וגם החרדים מפרויקט ‘דוסים’ משוכנעים: “לא החילונים מממנים את החרדים, אלא החרדים מממנים את הצריכה המוגזמת של החילונים”. לעומתם תוצג דעתם של הכלכלנים פרופ’ אבי שמחון והפרופ’ עומר מואב.

הפרק השלישי יאפשר הצצה נדירה אל תוככי מערכת החינוך החרדית: איך נראה בית ספר חרדי מבפנים? מדוע ראשי מערכת החינוך החרדית מתנגדים ללימודי ליב”ה? והאם הם מסוגלים באמת בזכות ההתעמקות בגמרא להשלים את הלימודים החילוניים בתוך תקופה קצרה?

הפרק הרביעי יעסוק ב’שלטון המרנים’. בפרק זה ינסה בן-חיים להסביר כיצד החליפו החרדים את האוטונומיה שהעניק בעבר השלטון בגולה לקהילות היהודיות בשלל מנגנוני פיקוח ושליטה: החל מחינוך לציות לגדולי הרבנים ועד רתימת חברות מסחריות להנחלת ערכים חרדיים מחמירים על החברה החרדית כולה, כמו המכשירים הסלולריים הכשרים וההפרדה בין גברים לנשים באוטובוסים.

“האוטונומיה החרדית” עם אבישי בן-חיים תשודר בכל ערב במהדורה המרכזית של חדשות 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות